Några steg närmare

Äntligen var det ingen eller inget som krävde min insats och jag kunde sätta mig en stund med manuset. Hela 400 ord rann ur mig som om jag aldrig hade haft det där uppehållet på två månader. När jag öppnade dokumentet såg jag att det var sparat senast 5 maj. Det är en så härlig känsla att få ösa ur sig ord som legat uppdämda och väntat på att få bli verkliga. Nu är jag några steg närmare att nå slutet på trilogin. Men det är fortfarande myyyycket kvar att skriva innan det blir verklighet. Det lilla räcker gott för mig just nu.

Huset då? Jo nu finns det ett enkelt tak och ramar för fönstren.

 

11 thoughts on “Några steg närmare

  1. Åh vad härligt när man verkligen har längtat efter att få skriva och orden bara flyter fram.
    Huj vad det går undan med huset. 😮 Det måste vara jättekul att se framstegen från dag till dag. :)

    • Jag var orolig att det skulle gå trögt att börja skriva igen men oj vilken mersmak jag fick 😊
      På fredag gör snickaren sista dagen innan semester men det har verkligen gått fort de sex dagar han hittills arbetat. Kommer sakna att se förändringarna som skett varje dag. Men i augusti är han påt igen 😊

  2. Huvudsaken det går framåt, liksom. Även färre ord är ju ord närmare målet :)
    Kul med bilder på huset också! Det där blir hur bra som helst ju :)

    • Exakt. Alla ord är värda något även om de i slutändan inte blir kvar i en redigering. Men de är alltid vägen till målet. 😊
      Vi är nöjda med både det arkitektoniska och snickaren som är snabb och bra på att föreslå justeringar på sådant vi inte tänkt på och ger bra förklaringar på för och nackdelar beroende på val av lösning. Skönt att vi valde en snabb och duktig snickare 😊

  3. Härligt att orden bara rann ur dig. Det måste vara en trygg känsla också, att veta att hjärnan jobbar på och levererar den dag du har tid att sätta dig vid datorn.
    Skönt att nybygget växer.

    • Synopsisen sitter i kroppen på något sätt och när jag öppnar porten väller orden ur mig. Ibland har jag haft svårt att få dem ur mig efter en viss uppehållsperiod, som om gångjärnen inte är riktigt smörjda. Så när det gick så lätt var känslan lätt euforisk.
      Ja det är skönt att bygget kommit igång men nu har snickaren vädersäkrat stommen och gått på semester.

    • Babysteps är bättre än inga alls. Jag skriver lite då och då under korta stunder och det är en fröjd att jag inte behöver lång stund för att komma in i rätt känsla. Husets tillväxt står still just nu pga semester (snickarens) men jag har påbörjat utrensning av gamla onödiga saker och stuvar om i källaren för att få plats med övervåningens förrådsinnehåll inför att det ska öppnas upp i höst till nya rum. Och så har vi börjat måla fasadvirket också. Tur vi har hela sommaren på oss för det tar tid kan jag lova :)

  4. Underbart att bara sätta sig ner och ”vräka” ur sig ord. Det kommer av sig självt efter ett tag när man varit borta från tangentbordet. Bygger ni dessutom så finns ju tankarna på annat håll.

Kommentera

