Vad jobbigt det blev nu

Bara för att jag läste titeln (inte innehållet) på ett blogginlägg så fick jag en idé till en helt annan riktning än vad jag tänkt mig på mitt manus. En titel som på ett sätt ifrågasätter vissa karaktärers mesighet i den nyutgivna litteraturen. En av mina efterlängtade grundscener riskerar gå förlorad pga det här. Eller … om jag fördröjer den nya scenen lite så kanske jag får med den förutbestämda också? Jag blev helt enkelt provocerad av bloggtiteln och hjärnan drog igång. Det är ganska typiskt mig. Så fort jag får kritik på mitt manus reagerar jag på samma sätt. Istället för att krypa in i mitt skal och tycka synd om mig själv pumpar adrenalinet igång och nya idéer väller fram som en vårflod. Nu får idéerna samla sig lite innan jag kan skriva vidare så jag får med maximalt av de bra idéerna. Om de nu visar sig vara bra. Behöver bara sova på saken.

12 tankar på “Vad jobbigt det blev nu

    • Jag velade hit och dit om jag skulle skriva ut titeln eller inte, för att inte avslöja något om mitt manus. Eller så är jag feg??? Äh! What the heck… Titeln var: Have vampires lost their bite? Nu är det inte vampyrer mitt manus handlar om men de figurerar lite grand :-).

      • Oh, I like! Jag kan förstå hur det får hjärnan att snurra! Det är så kul att få små hintar av andras manus, särskilt från alla som skriver i typ samma genre som en själv. Man blir liksom SÅ sugen på att läsa!!!

  1. Vill verkligen läsa din bok/dina böcker! Verkar så spännande! Går också igång på det jag läser så att jag vill ändra. Och så länge det går att ändra och blir till det bättre så … varför inte? Förutom att det blir mer jobb. :)

    • Kära nån :)). Tänk om förlagen var likna nyfikna och villiga att läsa som ni här på bloggen :D. Då kunde jag uppfylla er önskan att få läsa det. Men nu är det som det är och jag fortsätter skriva bara för att det är så himla kul. En vacker dag… Då du… :-) Jag vet i alla fall att jag kommer få läsa din bok. Tjohoo!

    • Jag har sovit på saken och har bestämt att grundscenen får inte tas bort eftersom den är viktig för hela utvecklingen mot slutet. Den nya scenen kan få plats om jag hittar ett bättre tillfälle längre fram även om tillfället där jag är just nu vore ypperligt i sig, men se den får allt lov att vänta.

  2. Jag är också väldigt impulsiv när det gäller nya idéer och det är lätt att börja ändra i historien utan att vilja tänka över saken.
    En historia som det figurerar vampyrer i låter bra – skrev specialarbete om sådana en gång i tiden ;-)

    • Ja, vampyrer är en hel vetenskap. De lär mig något nytt varje gång de får ta lite plats. Stephanie Meyer har ju gett ut en hel guide om dem men jag vill försöka skapa en egen touch över dem. Med lite mer bett i som sagt, he he.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.