Firat med rosé

Jag är klaaaaaaaaar! Hela sex månader tog det att redigera och skriva om manuset från första till tredje perspektiv. Sista rycket gjorde jag idag. Putsade till och slipade på dialoger och slutstriden. Tog bort en överflödig karaktär som gjorde mest ingenting. Rensade allt övertydligt och förklarande tjafs. Jag har dubbelkollat sista kapitlet och är så jäkla nöjd. Nu ska testläsaren snart få de sista tio kapitlen inklusive epilogen för extra granskning innan det är dags att skicka ut till förlagen igen. Kanske ytterligare en testläsare som erbjudit sig ska få läsa. Först ska jag fixa till en scen som känns för hafsigt skriven. En av de nya i mitten. Det är viktigt att få ett omdöme på det när det är omgjort så jag vet om jag lyckats med hur jag vill att det ska ändras.

Det är en så härlig känsla att äntligen vara i mål. Det firades med ett stort glas bubblig rosé och en skål med popcorn. I morgon ska jag inte titta åt manuset, bara packa och planera inför resan till Göteborg med familjen på måndag.

14 thoughts on “Firat med rosé

  1. Wow, vilken grej! Stort grattis :D

    Det låter så otroligt drygt att ändra ett helt manus från första till tredje person, så jag hoppas att du verkligen är stolt över dig själv! Njut av semestern nu!

    • Det är ett gigantiskt jobb men det behövde redigeras ändå så jag slog två flugor i en smäll. Nu ska här njutas. Manuset behöver bearbetas lite till men det får vänta en vecka. Längre än så klarar jag nog inte vänta, he he.

  2. Härligt! Bra jobbat!!! Du har gjort ett riktigt grymt jobb som ändrat perspektiv i ditt lååååånga manus! :) Låter spännande att förlagsutskick närmar sig igen! Ska hålla tummarna när det är dags!

Kommentera

