Jag klarar nog deadlinen

Trots att jag hunnit med att samla ihop skräp och kört två turer till den stora återvinningscentralen har jag hunnit med massor av redigeringsarbete. Nu är klockan i skrivande stund tolv på natten och jag ska snart lägga mig. Men efter ett sådant flyt som jag haft med redigeringen idag är det svårt att varva ner. Det återstår bara 28 sidor att ändra berättarperspektiv och de här sista sidorna jag går igenom känns verkligen bra. Det är inte mycket som behöver ändras utöver berättarperspektivet. Mycket trasslar ihop sig för min karaktär och det är det bästa jag vet. Tänk om jag hade vågat trasslat till det för henne mer i första utkastet, då hade det inte tagit så här lång tid att justera missarna. Men men. Är man rookie så är man. Jag har lärt mig sjuhelsikes mycket på vägen och det är också mycket värt. Mitt fokus är att finputsa på gestaltningen och att rensa bort all övertydlighet. Med de där 28 sidorna kvar finns det en stor chans att jag hinner klart innan min deadline går ut på söndag kväll.

8 thoughts on “Jag klarar nog deadlinen

  1. Vad kul! Stort grattis, kört hårt nu! Känner igen mig i det där, att man inte vågar trassla till det. Är alldeles för feg jag också, vill ju att mina karaktärer ska må bra. Men då blir det å andra sidan ingen särskilt spännande bok…
    /Heléne

Kommentera

