Statistik på antal sökande

Om ni har följt min blogg så vet ni att jag har sökt in på en universitetskurs ”Att skriva fantasylitteratur” 30 poäng. Jag loggade in idag och kollade statistiken för antal sökande till den kursen. Totalt hade 569 sökt den men 138 hade valt den som förstahandsval. Den är till och med öppen för sen anmälan så fler kan fortfarande söka den. Har ingen aning om hur många som skickat in arbetsprov men jag fick ett mail för ett tag sedan att senast datum för inlämning av arbetsprov hade förlängts till 18 april. Anledningen var att det hade fått in så få arbetsprov. Inlämningsdatumet måste ju ha förlängts ytterligare eftersom det fortfarande går att anmäla sig till kursen. Oddsen för att få en plats har jag ingen aning om. Kanske har det drällt in en massa arbetsprov som försämrar mina utsikter att förkovra mig i detta ämne. Hur det går får jag veta först 12 juli. En oliiiiidlig väntan.

Rättelse: Inlämning av arbetsprov är förlängd till 22 april, inte 18 april.

15 thoughts on “Statistik på antal sökande

    • Tack! :) Jag vet inte hur många platser det finns men så många kan det nog inte röra sig om om de ska hinna läsa alla texter som ska lämnas in under kursens gång. Så ja, konkurrensen kan vara stenhård eller så glider jag in på en räkmacka, hehe.

    • Eller hur!! Jag roade mig med att jämföra ansökningar till skrivkurser från 2015. Då fanns inte just den här kursen men det var inte alls så många sökanden. Och till kursen Att skriva barnlitteratur i år är det bara 481. Många det också men fantasy lockar fler tydligen. Himla kul tycker jag! :)

  1. Åh, har du sökt! Jag var typ på vippen att söka, kursen låter ju fullkomligt vansinnigt galet rolig! Men det blev lite för mycket i vardagen samma vecka som jag tänkte skicka in, och egentligen vet jag ju att jag inte får plats med så mycket högskolepoäng i höst när jag helst ska jobba så mycket som möjligt och i bästa fall flytta till hus. Men jag håller tummarna stenhårt att du ska komma in. Det vore SUPERGRYMT.

    • Jag behövde viss övertalning för att söka. Precis som du kommer min höst vara extra tuff med högre arbetsbelastning plus att vi ska bygga ut huset. Men utbygget sker under två månader och kursen är på ett helt år. Det löser sig. Ska bara få en plats också :) Det hade varit jättekul om du också sökt och vi blivit kurskamrater! Men jag förstår att det finns gränser för vad man mäktar med. Hoppas du får tillfälle till att gå den någon annan gång.
      Tusen tack för tumhållningen!!! Kan behöva det :)

Kommentera

