Tankar på manus och prioriteringar

Det blir inte mycket skrivet under veckorna. Inget alls om jag ska vara ärlig. Lediga helger gör jag ett ryck däremot och kan producera 1000 till 2000 ord per dag beroende på vad vi har inbokat. När jag inte skriver är manuset ständigt i huvudet och surrar. I helgen hoppas jag få till en date med The Antagonist och göra en intervju. Det är så mycket som jag inte vet om den här personen samtidigt som hen ständigt cirkulerar i kulisserna. Med den intervjun hoppas jag få fram fler idéer till spännande scener i sista delen som jag jobbar på just nu.

Utöver detta ska jag (vi) städa, planera barnkalas, skissa på nytt kök inför utbygge av hus och säkert något mer som dyker upp. Oavsett så ska jag försöka göra sånt som får mig att må bra. Förra helgen blev det för mycket av måsten så jag tvingades sjukskriva mig på måndagen för att orka med. Inte bra. Nog för att det var familjen som prioriterades den helgen men jag är också en familjemedlem och mina behov måste också få ta plats då och då. Detta är egentligen inget problem för de andra. Det är mest jag tror jag som tror att de inte klarar sig utan mig. Inser att jag måste prioritera mig själv mer än vad jag gör.

11 thoughts on “Tankar på manus och prioriteringar

  1. Jag tror också du måste prioritera dig och dina intressen och önskningar mer. Man slutar väl inte vara en individ för attman skaffar barn? Ingen mår bra av att bara se till andras behov och välbefinnande och aldrig sig själv. Ett sunt mått av egoism behövs nog med. :) lite som det där som står i säkerhetsföreskrifterna på flygplanen: ta på din syrgasmask först och hjälp därefter de andra. ;)

    • Tyvärr har jag inte kunnat sätta mig själv i första rummet det senaste halvåret då ett av barnen haft en allvarlig psykisk ohälsa. Då måste man som förälder släppa allt och finnas till hands för att stötta. Nu när det ljusnat så sitter det fortfarande kvar i mig att prioritera bort mig själv. Som tur är är jag medveten om detta och kan och ska göra något åt det :)

  2. Livet sliter en verkligen åt alla håll ibland, ”synd” att kroppen/huvudet inte går att dela upp… 🤔 Katarinas liknelse med syrgasmasken var bra, så sant, även om det är sjukt svårt.
    Hoppas du hade en bra helg, med både återhämtning och kreativitet. Vad kul att göra om köket!

    • Tack, helgen var bara bra! Hann med att städa, lite köksinspiration på nätet och research av min antagonist. Det blev ingen djupgående intervju som det var tänkt men dock lite googlande om hans expertisområde. Nog så inspirerande även om det är ganska makabra grejer han håller på med.

      • Spännande! Makabra grejer lockar alltid… Att skriva är ju verkligen så mycket mer än att ”bara” hitta på, det är ofta massor av jobb med att ta reda på sådant man inte har en aning om. Det är bra om man i grunden vet lite om det makabra, tänker jag 😉😄
        Skönt att helgen var bra och innehöll inspiration 🙏🏻💕

  3. Jag har fått lära mig (the hard way) att ta det mycket lugnt på helgerna. Annars får jag inte till återhämtningen alls. Plugg, eget manus, lätt skötsel av hem och någon enstaka social aktivitet en av de tre dagarna. Lite trist men så får det vara nu ett tag. Håller tummarna för att du hittar din väg att orka och finnas för de andra och dig själv

Kommentera

