Den envise har segrat

Hela söndagen har jag ägnat åt att skriva på utkastet som ska bli trilogins sista del. Ni som har läst mitt föregående inlägg har tagit del av de våndorna som jag hade för en dag sedan med den här delen. Min hjärna fick inte till detaljerna riktigt så som jag ville. Logiken och trovärdigheten stod på spel. Jag hade ingen bra lösning men gav mig den på att skriva ändå. Min tanke var att jag fick lösa det sedan i redigeringen. Men så fick jag en förträfflig idé och saken löste sig med den där detaljen som störde mig.

Inte nog med att detaljen löste sig. En synopsis har jag fått till också. Ni som känner mig höjer nog undrande på ögonen för ni vet att jag inte är en synopsistyp. Inte på minsta sätt. Men jo då ser ni. Jag har lyckats få till något som räcker ganska långt. Den är inte djupgående kapitel för kapitel men det är definitivt något som kan kallas synopsis.En perfekt karta i min smak som inkluderar de karaktärer som jag behöver ha med. Jag har en lista på karaktärer bredvid datorn som ska påminna mig om dem så de inte glöms bort och samtliga kommer med i en bra balans. Synopsisen fanns bara där och jag skrev ner det i rasande fart för att inte tappa bort det. Towanda! Den envise har segrat!

Sist kan jag säga att jag researchat lastbilar. Något så ointressant har varit av stort intresse en söndag som den här.

Hur har ert skrivande fungerat den här helgen då?

7 thoughts on “Den envise har segrat

  1. Vad roligt att det går framåt! :)
    Jag har mest ägnat mig åt redigering och kommer ju att fortsätta göra det med fyran i Limboserien sen, så något nyskriv blir det inte för min del på ett tag. Men det finns idéer som ligger och mognar i huvudet i alla fall :)

    • Roligt att det går framåt för dig också och med just Limboserien! Ser väldigt mycket fram emot att läsa den :) Spännande med de nya idéerna. Hoppas de blir i bokform någon gång i framtiden :)

    • Plötsligt fanns lösningen bara där och sedan föll en massa andra saker på plats som dominobrickor. Jag är hur nöjd som helst med söndagens skrivpass. 2000 ord + en synopsis som heter duga =)

Kommentera

