Reservplats 80

Det är meddelandet jag fått från Linnéuniversitetet till kursen: Att skriva fantasylitteratur.

Reservplats 80.

Jag har haft reservplatser till universitetskurser förut. Till Systemvetarprogrammet hade jag reservplats 12. Jag fick plats då. Men det var precis på håret. Jag var den siste reserven de tog in och då en vecka in på kursterminens start. Till den här kursen jag sökt nu är jag inte ens huvudbehörig utan hör till gruppen övriga sökande. Ingen i den gruppen har blivit antagen. Så, det ser ut som att jag kan glömma planerna på att plugga på distans i höst.

Konstigt nog är jag inte ledsen. Lite besviken men inte så jag har tappat modet. Jag har redan tittat på möjligheten att läsa litteraturkunskap på distans men jag tror det passar bättre om ett år. Då har vi bygg färdigt på huset och upphandlingsprocessen på jobbet är förhoppningsvis över.

8 thoughts on “Reservplats 80

  1. Vad synd! Men samtidigt är det ju som du säger, det finns andra kurser att gå på distans. Antagligen sökte ganska många som hade poäng i kreativt skrivande eller litteraturkunskap sedan tidigare. Dessutom kommer det säkert fler chanser till den här kursen då den verkar vara populär :)

    • Kursen var den populäraste bland skrivkurserna med flest ansökningar och förhoppningsvis kommer den igen. Det här är första kursen de anordnar. För att ha en chans behöver jag nog läsa in litteraturkunskapspoäng :) Ett steg i taget…
      Tack snälla för att du tipsade och peppade mig att söka! <3 Annars hade jag inte börjat tänka i de här banorna :)

  2. Oj, vilken populär kurs. Tråkigt att du inte kom in. Jag hoppas att den kommer igen. Den kan ju till och med bli bättre när lärarna har kört en gång och lärt sig vad som fungerar och inte fungerar.
    Låter klokt att du väntar ett år med andra kurser. Vi som skriver har ju tålamod …

    • Jag hänger inte läpp utan ser framåt. Tålamod, ja det har jag gott om. Jag ser mitt trilogiskrivande som ett långtidsprojekt och hinner jag klart den innan nästa kurs har jag en annan story som jag kan använda :)

    • Av 569 sökande så är 47 antagna från gruppen som sedan tidigare har poäng i Litteraturkunskap. 7 är reserver från den gruppen. Jag tillhör gruppen övriga sökande där 401 är reserver.
      Klart jag inte ger upp! :) Skriva kan jag ägna mig åt ändå utan kursen, hehe. Det här var ändå en kul grej att testa som gav lite tankefnurr om framtiden. Tack fina du för pepp!!! <3 :)

    • Hösten kommer att innebära mycket, både utbyggnad av hus och intensiva arbetsuppgifter på jobbet. Så på sätt och vis är jag väl lite lättad. Utbildningen passar nog bättre in vid en annan tidpunkt i mitt liv än just nu. Därför tar jag det med ro :)

Kommentera

