En febrig vecka

Jag tror inte jag har sett så här mycket filmer på åratal som jag gjort den här veckan. Det började i lördags när vi hade släktkalas för minstingen som fyllde nio år. En irriterande hosta hoppade på mig från ingenstans och på natten till söndag (dotterns självaste födelsedag) så bröt också febern ut. Senare under söndagskvällen fick jag sällskap av födelsedagsbarnet och sedan dess har vi hängt i samma soffa i nästan en vecka. Jag har inte ens orkat läsa förrän idag när febern äntligen var borta. Det här har gjort att jag kommit efter en del med både läsande och recenserande. Men jag har studerat en hel del dramaturgi i de filmer jag sett. Intressant och lärorikt. Inget nytt egentligen men … ja … intressant. Nu ska jag ta tag i läsandet de här sista dagarna innan nästa vecka så jag kommer ikapp med mina recensioner. Och sen … sen ska jag skriva på mitt manus! Tjohoo vad jag längtar!!!

10 thoughts on “En febrig vecka

  1. Riktigt trist när det blir så där, men man får trösta sig med att det alltid går att sysselsätta sig med saker man annars kanske inte ägnar sig åt så ofta :)
    Härligt att du mår bättre i alla fall och snart får dyka ner i manuset igen! :)

    • Jag ser nästan aldrig på film så det har varit en ovanligt välkommen sysselsättning den här veckan :) Nu är inte hjärnan lika mosig så det är lite lättare att förstå texten i en bok, he he.

  2. Vad bra att du kunde använda tiden till att se filmer och studera lite under tiden. :) Hoppas du är på bättringsvägen nu så du kan kasta dig in i manuset snart igen. :)

    • Jag satsar på att läsa klart mina recensionsex först och recensera dem. Sen så…! Då ska jag frossa i min värld och skriva klart en gång för alla. Öh, hoppas jag :p. Man ska aldrig säga aldrig har jag lärt mig, hehe.

      • Ja, det är kanske bäst att avverka alla måste-grejer först så man kan ägna sig helhjärtat åt det man vill sedan. Hehe, nej, det ska man nog inte :)

    • Jo tack, hjärnan jobbar mest hela tiden med mitt eget manus. Det spelar ingen roll om jag läser, ser filmer eller gör något annat så är mina karaktärer där och visar mig nya idéer. Jag har antecknat så fort jag kan för att inte tappa viktiga förändringar jag behöver genomföra. Nu ska jag bara försöka skriva klart mina recensioner så jag kan ägna mig helhjärtat åt min egen berättelse :)

Kommentera

