Fynden från bokrean

Jag brukar inte kasta mig in i bokrean när startskottet går men i år gick jag faktist in på Ackis en halvtimme efter att de öppnat på morgonen. Kön ringlade sig redan lång men jag gick lungt runt och plockade till mig de fyra böcker jag ville ha och stod sedan 33 minuter i kö. Som tur är ligger mitt jobb två minuter från bokhandeln och inga möten hade jag inbokat. Så det var lungt att gå även till nästa bokhandel på väg till jobbet. Där var det nästan inga människor. Kanske pga att deras utbud på rean var mer begränsat. Jag hittade i alla fall fem böcker och totalt tror jag besöket tog fem minuter. Den som jag såg mest fram emot att köpa var Medeltida borgar. En bra bok för framtida research. Och så Gail Carrigers böcker om Alexia Tarabotti. Den första har jag redan läst (sommaren 2015) och blev stormförtjust.

Tillägg: Har ni hunnit köpa något på bokrean och vilken var den bok ni suktat efter mest?

8 thoughts on “Fynden från bokrean

  1. 33 Minuter i kö? Hade de bara en enda, blind kassör eller vad? Jag tycker det brukade gå snabbt på min bokhandel när jag bodde på söder, då var de en eller ett par extra kassörer och det tog nog inte mer än 5 minuter trots att kön var lång. Tur att du inte är en stressad stockholmare hehe.

    • Kön var verklingen lååååååång och de i kassan jobbade på bra. Alla fyra kassor hade de igång. Stämningen var gemytlig och många småpratade med varandra i kön. Det är fördelen med att bo i en mindre stad. Folk känner varandra på ett annat sätt och stressen är mindre tror jag just för att det är kortare till nästa anhalt. Inga bilköer och nära till jobbet för de flesta. Verkligen skönt att inte vara en stressad stockholmare :)

    • En bok till skadar nog inte, hihi. Det här året bjöd på betydligt bättre utbud än förra året tycker jag. Och med nya bokhyllor måste jag ju fylla dem, hehe.

    • Jag är jätteglad över dem. Jag har sneglat på dem en lång tid men tyckt att de varit för dyra. Och i e-format finns de inte heller. Men nu så, nu pryder de sin plats i hyllan. :) Spännande att se om du lyckas undvika bokrean :)

Kommentera

