Dialogproblem

I en vecka har jag kämpat med en dialog som inte vill komma till sin rätt. Och jag som längtade så mycket efter att skriva just den här dialogen. Jag skriver. Raderar. Skriver. Raderar osv. Går upp och gör något annat för att slippa vränga på hjärnan som om det vore skalet av en halv, urgröpt apelsin. Går tillbaka och skriver igen. Raderar. Tänker. Gör något annat. Tänker. Läser. Får en snilleblixt. Tänker. Öppnar laptopen och … nä. Det blev inte heller bra. En vacker dag blir den nog bra. För ger jag inte upp så kan det ju inte bli sämre. Och på vägen har envisheten lärt mig något. Jag måste ju se det positiva i det för då är det lättare att hänga i och fortsätta försöka.

11 thoughts on “Dialogproblem

    • Då har jag varit dygdig idag som åstadkommit en hel sida som jag är nöjd med. Men man vet aldrig. Imorgon kanske den inte alls är lika bra längre. Men dygdigheten ligger i att hålla på så det fortsätter jag med.

    • Jo. Här grunnas och filas. Det får ta den tid det tar för stressar jag upp mig blir det bara värre. Och varför stressa upp sig? Jag har ju ingen som helst deadline att hålla. Det är något jag har lärt mig mer och mer på fler områden att ”detordnarssigattityden”gör att jag tänker bättre och slarvar mindre. :)

    • Jag försöker få till en stämning i den här dialogen med gestaltning plus att de ska säga rätt saker för att inte störa med för mycket gestaltning. Tricky. Men lite framsteg har jag gjort :)

Kommentera

