Mitt skrivande har fått allvarlig konkurrens

I torsdags följde jag med 11-åringen på hennes bågskytteträning för första gången. I vanliga fall är det något som hennes pappa har följt med henne men den här gången valde jag att köra henne dit. Väldigt trevliga killar peppade mig till att testa att skjuta och shit pomfritt vad kul det var. När jag hittade rätt teknik var det ganska enkelt. Mina pilar träffade över förväntan nära mitten, ja några stycken till och med mitt i prick. Sedan råkade det vara så att en av lokaltidningarna (VF, Värmlands Folkblad) var där för att göra ett reportage om bågskytteboomen som skett i stan. Följ länken så kan ni läsa reportaget där jag och dottern är med. http://www.vf.se/sport/ovrig-sport/bagskytteboom-i-karlstad

Carola

Hur det här ska gå med min skrivtid vet jag inte. Det finns så mycket roligt att hinna med och det börjar bli svårt att välja. Bågskyttet skulle jag kunna välja bort om det inte vore för att min dotter tyckte det var roligare när jag var med. Inte en rad har jag petat i i manuset den här veckan. Efter julgodisbakandet som ska ske i helgen ska jag minsann klämma in skrivtid. Skärpning! Jag kan inte skriva på en (två) böcker i fyra års tid och sedan bara strunta i det.

 

9 thoughts on “Mitt skrivande har fått allvarlig konkurrens

  1. Vad kul med en bågskytteboom, och så lokalt med. :) Det verkar riktigt roligt, och jag tror på att kultivera sina intressen, för vem vet, en vacker dag kanske du får användning av kunskapen i din bok :) Eller så upptäcker du att det är ännu roligare än att skriva, hehe. (fast det hoppas jag inte)

    • Jag har redan lekt i tanken med hur jag kan formulera en gestaltning av det här med att skjuta med båge. Bara en skrivnörd tänker så hahaha. Kanske jag inte ska oroa mig just därför. Skrivandet utmanar mig mer och det gör att det i längden är roligare än bågskyttet tror jag. Men inget utesluter det andra =)

  2. Bågskytte är ju så kul! Höll på med det i två år i början av tonåren. (Med sån båge du har på bilden – finns ju även andra att välja på.) Jag kan verkligen förstå om det krockar med skrivtiden :)

Kommentera

