Räddad av Pages

Snart bär det iväg till varmare breddgrader så det här blir sista inlägget innan avfärden som sker på fredag (23/10). Tankarna har malt kring att jag ska få tid att tänka på mina manus och förberett med att läsa på kring karaktärsbyggnad, struktur och allt vad man kan tänkas komma på som gör en bok bra. Nåja, ett steg närmare i alla fall. Mycket hänger på författarens språk osv, jag vet…

Skulle jag nu få panik där borta i värmen för att jag inte har manuset med mig och kan börja skriva på det där slutet som jag ska plotta fram så har jag löst det med att spara ner manuset i Pages. Ett program som jag har på både min Mac och på iPaden. Allt jag skriver länkas mellan enheterna så när jag tar med mig iPaden på resan har jag både manus och dokumentet med olika checklistor som jag sammanställt från böcker och artiklar i min Mac.

Beroende på uppkoppling så ska jag försöka göra något inlägg på plats i Thailand och kanske visa lite bilder från Phukets omgivningar. Jag lovar inget och svar på kommentarer kan bli begränsat. Ha det gott alla i ett höstigt Sverige!

Thailand

11 thoughts on “Räddad av Pages

  1. Härligt att få åka utomlands nu! Perfekt, då har du med dig manuset ändå ifall du skulle hinna peta lite i det. Hoppas du får en kanonsemester nu! :)

  2. Ja, ha en skön resa och peta vad du hinner och vill – och ägna dig mest åt att bli varm om tårna medan vi andra trampar på vattenpölarna. Tyck lite synd om oss.

    • Jag lovar att jag ska tänka på er när jag är där borta i värmen/hettan. Kanske det tom är så att jag uppskattar höstens svalka när jag kommer tillbaka hem. Men bara kanske :)

Kommentera

