Tillbaka till trilogin

Efter att jag öppnade och läste i både första och andra delen av trilogin växte självförtroendet igen efter att ha varit djupt nere i tåspetsarna på skorna. Jag har till och med börjat redigera. Tankarna far runt och planerar struktur, dramakurvor och annat som kan stärka båda manusen. Fast första manuset rör jag inte. Då blir jag aldrig klar. Helst vill jag kasta mig på trean direkt efter att jag skrivit ett utkast på andra delens slut. Bara så jag har ett material att jobba med sedan när jag tar itu med förlagsprocessen igen. Om jag nu väljer att gå via förlag och inte ger ut själv vill säga.

Den nya tjänsten som Type and Tell erbjuder måste jag säga verkar ganska lockande.

21 thoughts on “Tillbaka till trilogin

  1. Tror också att om man ska ge ut själv är Type and Tell ett väldigt bra alternativ eftersom så mycket kompetens och erfarenheter finns där. Kör hårt nu! Ser fram emot att få läsa oavsett hur boken kommer ut! :)

    • Det känns jätteskönt att självförtroendet är tillbaka och energin att skriva på trilogin. Type and Tell verkar ha den kvalitén på kompetens som jag kräver så jag följer också nyfiket deras utveckling :)

    • Det är en lättnad att inte längre bli gråtfärdig när jag tänker på trilogin. Tvärtom blir jag taggad att jobba vidare och få den klar en gång för alla :)

    • Jag lär inte bli klar snart men jag vågar mig på att lova att du kommer att få läsa det en dag. Och när jag lovar något så håller jag det. Med den envishet som mina karaktärer hemsöker mitt huvud så lär det bli tre böcker. Jag kanske dippar någon gång emellanåt men det dröjer aldrig länge förrän jag är igång igen, bara för att jag känner att jag måste. Och därför måste det bli en bok, eller tre. Det är menat så.

  2. Har du låtit någon lektör läsa igen manuset? De kan hjälpa dig med saker som man själv blir blind på och hittar styrkor och svagheter i manuset.

    • Jadå :) Två gånger tom. Följde alla råd till punkt och pricka. Sista gången var det inte så mycket att ändra alls. Fick mycket ros för språk och gestaltning men även om man använder sig av lektörer är det ingen garanti att manuset blir antaget. Det är en mördande konkurrens så det gäller att sticka ut. På något sätt. Inte alltid ens det hjälper.

Kommentera

