Recension – Run Eat Repeat

Run-eat-repeat

”Det dygnet runt-öppna gymmet är gammalt och slitet, men hon går ändå dit så ofta hon kan. Ju hårdare hon tränar, desto lättare blir det att glömma det som ligger bakom henne. Men mörkret som sänker sig kring träningslokalen visar sig snart ruva på mycket mer än bara obehagliga minnen …”

Therese Widenfjord vet vad hon gör när hon skriver. Bara några rader in i novellen är det en mening som väcker min nyfiken och en gnagande oro som jag bär med mig ända till slutet. Tack vare den är jag som fastklistrad och bara måste få veta svaret. På ett suggestivt sätt är faran ständigt närvarande men svår att identifiera. Nervspänningen pumpar ett jämnt flöde av adrenalin när jag läser Run Eat Repeat och även om den inte är råläskig på det där vanliga direkta sättet är jag ändå tacksam att det bara är en novell och inte en hel roman för hälsans skull.

Tack Swedish Zombie för recensionsexemplaret!

4 thoughts on “Recension – Run Eat Repeat

Kommentera

