Recension – Koma (novell)

Koma

I maj gav Swedish Zombie ut novellen Koma skriven av Emanuel Blume. En musiker som prövar på att skriva skräck, vilket han gör bra.

I en låst sal på sjukhuset sitter Robin, böjd över sjuksängen med vad som en gång var hans flickvän. Det var en olycka, intalar han sig, och ingen kommer någonsin misstänka något annat. För säkerhets skull har han barrikaderat dörren. Då slår hon upp ögonen.

En hårresande berättelse där jag känner mig nästan klaustrofobiskt instängd med Robin i sjukvårdsrummet hos Jossan. Samtidigt vill jag inte lämna rummet. Jag bara måste få veta hur det går. Läskigheterna stegrar sig som en hotfull, långsamt rullande våg och när den väl slår över mig är det med en twist jag inte alls väntat mig. Efterdyningarna lämnar efter sig en skön känsla av upprättelse.

Tack Swedish Zombie för recensionsexemplaret!

2 thoughts on “Recension – Koma (novell)

Kommentera

