Tillfälligt hemma

Efter några dagar i Motala är jag tillfälligt hemma och packar om inför Författarkliniken som är den här helgen. Det tråkiga är att hotellet som jag bokat rum på ringde mig idag och beklagade att de råkat dubbelboka och tvingats ”uppgradera” mig och min rumskamrat till ett annat hotell som tydligen skulle vara bättre någonstans på Kungsholmen. För mig är det inte bättre eftersom jag bokade hotellet för att slippa ta tunnelbana till eventet. Nu får jag och min rumskompis en utmaning att lyckas hitta rätt där nere i tunnlarna men det ska vi väl klara av. Hoppas jag. Sur är jag i alla fall för att det typiskt nog ska krångla. I skrivande stund har jag fortfarande inte fått det utlovade mailet med hotelluppgifter och inte kunde jag ringa dem i eftermiddag eftersom jag befunnit mig i en bil på väg hem med nästan urladdad telefon.

I morgon fredag tänker jag ringa dem så snart jag kan och reda ut det här så sansat det går. En sak är säker – Jag tänker aldrig mer boka hotell via Hotels.com!

14 thoughts on “Tillfälligt hemma

  1. Var ligger hotellet och var är eventet? Det finns ju MINST två busslinjer som går mellan K-holmen och söder, tex (om det är där?) om man vill slippa t-banan. :) Allt går att ordna. Annars tar man bara en knatare över västerbron, en härlig promenad och inte så lång :)

    • Vet inte exakt vilket hotell det är men eventet är på Sveavägen 41 så det går att gå från t-centralen. Kvällsaktiviteten är någonstans på Östermalm. Jag har kollat in linjekartorna och det ser inte så svårt ut. När jag väl måste brukar jag alltid lösa det :)

  2. Men vad typiskt att just ni blev uppgraderade, känner med dig, självklart ordnar sig allt, men man vill ju gärna göra det så lätt för sig som möjligt när man inte är så bekant med trakterna och har tider att passa. Hoppas ni får det jättebra i helgen :)

  3. He he, råkar veta att din rumskompis inte är känd för sitt lokalsinne. Men ni fixar det galant. Det är trots allt inte så stort innanför tullarna. Hoppas ni får riktigt lyxigt rum som kompensation.

    • Oj då! SJ är inte att lita på. Hoppas mitt tåg går som det ska på söndag. Som tur är har jag svärföräldrarna nära om det skulle krångla med det också.

  4. Jamen Åhh! Jag har inte blivit uppgraderad och jag trodde att vi skulle bo på samma hotel!!! Iaf, så misstänker jag att du har samma roomie som förra året!?!

    Ska bli kul att ses!

    • Vad kul att du kommer med i år igen! :-). Yes det är samma room mate :-). Jag misstänker starkt att det är andra deltagare på Författarkliniken som ”snott” våra rum men jag hoppas detta blir bra ändå. Ska bli jättekul att se dig igen!!

    • Ja det ordnade sig så vi fick bo på det hotellet jag bokade från början. Helgen var fantastisk! Behöver tid på mig att smälta alla intryck :)

Kommentera

