Nu får det bli mer ordning på mitt skrivande

Efter några dagar hos svärföräldrarna i Stockholmstrakten är det dags att ta tag i redigeringen av manus två på allvar. Jag har latat mig tillräckligt nu. Visserligen hade jag med mig datorn med manuset när vi reste men det fanns inte så mycket tid över för manusarbete. På måndagen frossade vi i tårtor och kakor på Taxinge slott och sedan var jag allt för däst och mätt för att orka tänka. Har ni varit på Taxinge slott någon gång? Det är sjukt mycket godsaker att äta där. Om man gillar tårtor. Där hittade jag för övrigt en mugg som jag blev totalt förälskad i. En keramikmugg med en liten drake klättrande på kanten som om den vill smaka på innehållet.

Muggen var givetvis väldigt dyr men dottern fick en av farfar och hon lovade att jag skulle få låna den vilket jag redan har gjort. Vet precis vad jag ska önska mig till min födelsedag i november. He he he.

2015-07-27 13.07.19

Nu ska jag fortsätta redigera på utkastet till del två. Stora, svarta moln börjar hopa sig över deras himmel där jag befinner mig nu.

9 thoughts on “Nu får det bli mer ordning på mitt skrivande

  1. Låter väldigt härligt med tårtor! Och man måste ju få vila ordentligt på sin semester, då jobbar man alltid lite bättre sedan, tycker jag. Underbar mugg också! Jag har haft en grön mugg med örat i form av en drake som biter sig fast i koppen, den var min älskling i många, många år ända tills den gick sönder (nu har jag penslar i den, för det gick bara inte att skiljas från den). Så jag förstår ditt habegär :)

    Lycka till med redigerandet!

    • Det har varit ljuvligt skönt att vila. Mycket välbehövlig vila också. Men nu ska jag försöka öka på tid och därmed tempo för mitt redigerande så det inte bara blir typ hundra ord om dagen. Det är iof bättre än inget alls mer lite mer än så får det bli framöver om jag ska komma någonstans :).
      Vilken bra idé att återanvända muggen som penselställ! :) Jag hade heller inte kunnat slita mig från ett sådant konstverk. Hellre då limma ihop och använda det till något annat :)

    • Att pausa på Taxinge slott bland bakverk och drakmuggar är en skön skjuts för skrivenergin. För vilken energi som helst egentligen. Så boka in en tur dit när du får möjlighet. På sommaren är det fantastiskt vackert där med slottsträdgården och utsikten ut över Mälaren. En liten pratstund med hönorna och tuppen är också trevligt :)

    • Visst är den cool?! Jag har gillat hennes facebooksida för att ha koll på vilka marknader hon besöker. Annikas Keramik heter hon där om du är intresserad :) Hon håller till på Gotland så frågan är om hon kommer så långt upp som till dig men i värsta fall går det beställa av henne via mail.

    • Det finns liksom ingen anledning att befinna sig utomhus så ruskiga dagar som vi har haft. Då hamnar jag med automatik i en bok eller manuset :)

Kommentera

