BOKUTLOTTNING

Då och då har jag bokutlottning på min arbetsplats men den här gången tänkte jag att det var dags att ha det på min blogg. Och inte med bara en bok utan två! Båda böckerna är i genren Sience Fiction.

2015-07-17 10.57.11

Den ena boken som utlottas är Tredje Principen skriven och signerad av Anna Jacobsson Lund. Med boken följer också den oemotståndligt snygga kassen. Jag läste boken tidigare i vår och recenserade den här på bloggen. Vad jag tyckte om denna välskrivna bok kan du läsa här.

Det finns också en bra intervju med Anna på bloggen Bokhuset om du vill veta mer om Anna och hennes bok Tredje principen. Intervjun kan du läsa här.

Den andra boken som lottas ut är Waiting For The Machines To Fall Asleep. Också den signerad av Anna Jacobsson Lund som deltar med novellen Messiah. Andra författare som bidragit med noveller i antologin är; Oskar Källner, Lupina Ojala, Andrea Grave – Müller, Eva Holmquist och KG Johansson för att nämna några. Alla noveller är skrivna på engelska av svenska författare (26 st) och har fått fantastiskt fina lovord världen över. Några av dessa recensioner kan du läsa på bokförlaget Affronts hemsida som också står för utgivningen av antologin. Själv har jag tyvärr inte hunnit läsa antologin än men är något jag absolut ska göra.

REGLER

Reglerna är enkla. Skriv en kommentar och ange vilken av böckerna du vill vinna så är du med i dragningen för just den boken. Det är okej att vara med i båda dragningarna. Du ska också bo i Sverige eller ha en post adress i Sverige. (Portot blir för dyrt utanför Sveriges gränser.)
Onsdag 22 juli kl 19.00 är sluttiden för när du kan göra ett inlägg och vara med i utlottningen. Vinnarna av de två respektive böckerna dras samma kväll och presenteras här på bloggen.

May-The-4th-Be-With-You-Star-Wars-Day-2011-2012-yoda-fluro-lightsaber-banner-May-The-Fourth-Be-With-you-2013

26 thoughts on “BOKUTLOTTNING

  1. Jag vill gärna vinna boken ”Tredje principen”. Jag har aldrig läst science fiction och är nyfiken på att prova på något nytt. Sommarhälsningar från Katja

  2. Skulle så gärna vilja vara med i båda utlottningar av dom
    Böckerna och dom skulle jag vilja ge till min mamma för hon tycker verkligen om att läsa böcker så dessa skulle hon passa bra till om man fick vinna dom till henne

  3. Hejsan !
    Jag är med glädje med ! Tredje Principen skulle jag gärna läsa, jag är så nyfiken :)
    Skulle jag vinna den andra boken vore det till stor glädje för mina döttrar som är ”hooked” ;)
    Och, vars engelska är fantastisk ! När de läst skulle nog även jag våga mig på den, men engelska kräver lite tanke för mig :) Så, jag skulle bli lika lycklig vilken jag än vann :)
    En mycket bra sommar för läsning :)
    Haen fortsatt fin helg !

  4. Fint namn ovan :-) Jag är såklart inte med och tävlar, men har delat lite här och där på fb. Fantastiskt bra böcker! Och tack för länkning. :-)

  5. Hej!
    Jag är gärna med i dragningarna för båda böckerna. Det är inte ofta som jag läser Science Fiction så det skulle vara kul att få läsa någon av dem!

  6. Vill gärna vara med i utlottning av ”Tredje principen”! :) Har hört av många att den är ngt extra. (sen var ju tygkassen riktigt fin oxå…) /Anna

  7. Hej!
    Jag vill gärna vara med i utlottningen av båda böckerna! Tredje principen har jag läst men det vore suveränt roligt med en signerad bok!
    Den andra boken har jag inte läst men hört mycket gott om, så den skulle jag härma vilja sätta tänderna i!

    Hälsningar Camilla

  8. Jättekul att så många vill vara med i utlottningen! Fler får gärna haka på och ha chansen att vinna någon av dessa omtyckta böcker!

  9. Hej!
    Tredje principen skulle jag gärna vinna :)
    Älskar böcker och vill alltid upptäcka författare som är nya för mig.
    Ha en fin sommar!
    Mvh
    Malin Svensk Björck

  10. Hej!
    Jag skulle gärna vinna ”Waiting for the Machines to Fall Asleep”. Jag hade tänkt skicka in ett bidrag, men det blev inte så tyvärr. Med tanke på hur bra kritik som den har fått så är jag väldigt nyfiken! :)

  11. Åh, så roligt! Om jag skulle vinna ser jag helst att det blir ”den tredje principen” =) Men jag är gärna med i utlottningen till den andra boken också!! Kram på dig Carola!

  12. Klart man vill vara med och tävla! Jag är sugen på Tredje principen. Läser i regel inte SF men läste första kapitlet i Tredje principen någonstans och det fångade mitt intresse.

  13. Har ingen blogg att skriva ett inlägg på men hoppas det går bra att tävla i kommentarsfältet. :) Är intresserad av att delta i utlottningen av tredje principen, eftersom jag minns att du/någon jämförde den med Divergent, som jag älskade!

    • Du behöver inte ha någon blogg Kati för att delta. Jag var lite otydlig och har ändrat ”inlägg” till ”kommentar”. Det är allt som räcker att kommentera här vilken bok man vill vinna :-)

  14. Hello Carola! Gör ett nytt försök :-) Jag söker just nu med ljus och lykta efter riktigt bra sommarläs. För i sommar ska det läsas! Så jag är gärna med i utlottningen av bägge böckerna. Omöjligt att välja ju :-)

  15. Ja klart jag vill vara med, helst vill jag vinna Tredje principen för jag är sjukt nyfiken på boken men kan även tänka mig den andra just för det är noveller på engelska, bra början till att försöka läsa på engelska,

  16. Hej Carola!
    Vill gärna vinna tredje principen, när jag tänker efter har jag läst om den på olika ställen.

Kommentera

