Semestervilan har tagit över

Det händer inte mycket på den här bloggen just nu men det är väl som det ska vara. Jag har semester och gör sådant som faller mig in. Inte riktigt men nästan. I går kom vi (familjen) hem efter några dagar hos mina föräldrar. Det känns skönt att komma bort och se annat framför näsan än det jag brukar och framförallt slippa planera maten. Och laga den. Hjälpte dock till med disken på ett hörn.

Idag torsdag har jag och maken blåst ut allt ur uthuset på baksidan av vår trädgård och slängt allt som räknas som skräp. Nästan så vi kan ta en svängom därinne. Det känns oerhört skönt att äntligen ha tagit tag i det efter flera år av motstånd. Och ganska snabbt gick det att få ordning. Oftast är det så. Man tvekar och drar sig in i det längsta men när man väl tar tag i det så går det fortare än vad man tror.
Mina föräldrar kom med en släpkärra ved som fylldes på så fint i ena hörnet av uthuset inför den kommande vinter. Usch! Vill verkligen inte tänka på vinter nu.

Nästa vecka gör jag ett tillfälligt inhopp på jobbet så min kollega kan få lite ledigt. Just nu känns det avlägset och jag bävar för att kunna fixa supporten så semesterledig som min hjärna är. Blir nog bra när jag väl kommer dit. Än är det tre lediga dagar kvar. De ska ägnas åt manus och motion. (Chockade mig själv med att jogga flera sträckor under min powerwalk idag. UTAN att känna av benhinneinflammationen som alltid kommer lika säkert som amen efter bönen. Det finns hopp…)

6 thoughts on “Semestervilan har tagit över

  1. Grymt bra jobbat! Som tur är har vi ved så vi klarar oss i vinter också, men nästa sommar får vi nog så vackert hämta sådant vi med.
    Jag tror också att du fixar jobbet galant och sedan återgår du väl till semestern igen? :)

    • Vi har sådan tur att vi får färdighuggen ved levererad av mina föräldrar. Bortskämda men tacksamma :)
      Jodå, efter kommande arbetsvecka är jag ledig igen. I tre härliga veckor.

      • Härligt! Vi får också vår gratis och färdigkluven, dock får vi hämta den själva :)
        Perfekt med tre härliga veckor till av semester sen! :)

Kommentera

