Hittade en liten skatt

I helgen besökte jag mina föräldrar som bor på annan ort och passade på att leta lite i bokhyllorna. Det mesta har jag tagit med mig det jag vill ha men dessa serieböcker hittade jag.


Favoriter som jag läste huuuur många gånger som helst. Tyvärr finns inte första delen men den ska jag nog försöka hitta vid något lämpligt tillfälle. Jag vet att jag har sett samma serie när jag var på en comiconmässa för några år sedan, så jag vet att det finns nya upplagor.

Sedan så hittade jag också den här. En stor favorit i tonåren.


Det roliga med den här novellsamlingen är att Isaac berättar lite om uppkomsten och refuseringar kring novellerna. Inte ens han har haft det lätt. Det som jag häpnade mest över var att vissa redaktörer i USA på den tiden gick in och ändrade i författarens text utan att fråga eller ens nämna det. Finns inte ord för hur fräckt det är att gör en sådan sak. Att det kanske behöver göras justeringar innan publicering är inte konstigt men varför i hela friden inte ta upp det med författaren?

Denna vecka är sista arbetsveckan innan semestern och det ska bli jätteskönt att få koppla av, göra vad som faller mig in. Framförallt vill jag komma igång och jobba på mitt utkast till uppföljaren av manuset som nu ligger ute hos förlagen. Det har gått en månad utan att jag har skrivit en rad. Detta hänger ihop med att jag satsat allt på att läsa klart alla recensionsböcker jag fått och nu är detta klart. Jag hoppas kunna öppna dokumentet till veckan om det inte blir en massa andra saker ivägen. Vi väntar ett lass grus till uppfarten, arkitekten ska komma och visa förslag på hur vi kan bygga ut huset och jag har lovat dottern att färga hennes hår någon kväll. Längtar verkligen till den där ledigheten.

5 thoughts on “Hittade en liten skatt

    • Tendensen är att man sparar på saker som ska göras. ”Det tar jag sedan när jag är ledig – då har jag tid.” Plötsligt är all den där tiden uppslukad så den inte är ledig längre för allt man ska göra. För egen del ska jag rensa i förråden och trädgården, huuu den ska vi inte tala om.

    • Det är nog de samlingsvolymerna jag såg på den där mässan. Jag ångrar att jag inte köpte dem då. Men någonstans ska jag säkert hitta dem. Kanske seriebutiken i Stockholm har dem? Får ta en titt där i sommar.

  1. Maken jobbar också sista veckan innan semestern nu, så snart får jag lite avlastning med valpisarna :)
    Det var verkligen fräckt att ändra utan att ens nämna det för författaren, jag hade inte blivit glad.
    Massor med pepp till allt du ska göra under din semester, men kom ihåg att vila också, det är lite av poängen med semester ;)

Kommentera

