Trädgård för hela slanten

För en gångs skull har jag ägnat nästan en hel dag (lördag) ute i trädgården utan dåligt samvete. Ni som skriver känner säkert igen det, många gånger kommer den där känslan att man hellre vill skriva istället för just det man håller på med för stunden. Det kan gälla för väldigt trevliga saker också så kommer den där känslan av att tiden kunde ha utnyttjats till att sitta och skriva. Det tillåter jag mig inte att vare sig tänka eller känna nu när manuset är klart. Nu är det beordrad semester från skrivandet och när det är dags igen har jag inte bestämt mig för exakt.

Ibland behöver jag ta igen lite i livet. Se film, läsa, umgås med familjen och arbeta i trädgården. Det är faktiskt riktgt skönt att få tillåta sig det för jag är värd det. Nu lät det som den där reklamen (Because you´re worth it) men det är jag banne mig värd efter det otroliga jobb jag lagt ner på första manuset. Och livet tillför reflektioner och idéer till mina berättelser som aldrig slutar mala i huvudet (tack och lov). Med andra ord känns livet väldigt bra just nu.

Jag borde lägga ut några bilder på trädgården och alla fina blommor som pryder den nu, men det får bli en annan gång.

6 thoughts on “Trädgård för hela slanten

    • Eller hur :)) Bilder kommer men under förmiddagen när solen sken passade jag på att städa upp altanen och när jag var klar kom molnen och några regndroppar. Men kommer bara solen igen så… :)

    • Jag skulle mycket väl kunna börja skriva men jag har beordrat mig själv att ta det lugnt för annars kommer jag bli så splittrad av allt annat kul som pockar på. Recensionsläsning, skriva recensionerna, testläsa och förbereda inför midsommar när svärföräldrarna kommer. Bara så att det inte ser ut som en soptipp. Typ ;) Fast städandet är ju inte så kul som det andra :)

  1. Så klart, trädgården och familjen kräver ju sitt de också. Och man vill ju inte att någondera ska bli för vildvuxen medan man låtsas att man inte ser eller hör medan man skriver.

Kommentera

