Dags att förnya bloggen

Jag har länge tänkt att jag ska göra något åt bloggen, förnya och fräscha upp. Med en hel del hjälp från bloggvännen Ninna så blev det det här resultatet. Kanske jag gör några små justeringar framöver om det behövs men jag är väldigt nöjd måste jag säga. Den känns inte lika mörk och dystopisk längre till utseendet.

Annars då? Jo vars, det rullar på. Ikväll ska jag skriva nya följebrev till ytterligare två förlag. Manushögarna ligger utskrivna och klara efter diverse krångel med skrivaren.

Sedan har jag fått nys om en novelltävling. Det är Fantastikportalen.se som utlyser den och tar emot alla sorts fantastik som fantasy, skräck, science fiction och alla subgenrer.
Jag är så sugen på att skriva något som jag kan bidra med men huvudet är tomt på idéer till en novell. Bidragen ska vara inlämnade 31 juli så lite tid finns det att komma på något. De idéer som surrar i mitt huvud är trilogin och en möjlig fristående fortsättning på den där medeltidsnovellen som jag någon gång ska göra om till en roman. Brist på idéer finns det inte med andra ord – bara till en novell.

21 thoughts on “Dags att förnya bloggen

  1. Vad fin din blogg blev! :)
    Klart du ska vara med i novelltävlingen. Om inte annat kan det ju vara bra att koncentrera sig på något annat medan du inväntar svaren från förlagen :)

    • Tänkte också att det vore ett perfekt läge att skriva något annat nu. Ger jag mig bara tiden att ”meditera” över det så är det inte helt omöjligt att jag kommer på något. Gäller bara att jag får en ostörd sådan stund och det är lite svårare med pockande familjemedlemmar.

  2. Snyggt blev det, och det får mig att tänka på att jag också funderat på förnyande ett tag, men det får vänta lite till hos mig, hinner inte just nu för måste ju skriva.

    • Det tar lite tid att bygga om hemsidan. Mitt panikredigerande till Styxx och Kabusa kom ”ivägen” och nu efter en dryg månad (minst) blev det av. För skrivandet är alltid prio ett, så skriv Mia. Vill alltid ha mer att läsa av dig.

  3. Jättefint tycker jag med :) och instämmer att det är uppfriskande att förnya ibland. Och medan jag skrev det kom jag på att det är dags att förnya min header på fbsidan.
    Håller tummarna för manus och noveller :)

  4. Det blev ju superfint! Jag är väldigt förtjust i mörk text på ljus bakgrund, det känns lite skönare för ögonen, tycker jag :) Kul att du fick till det!

      • Jag lånade dotterns selfiepinne och jag vet inte hur många bilder jag tog innan jag blev nöjd. Den här gillade jag eftersom den visar lite mer av mitt typiska drömmande jag. :)

    • Vad kul att du gillade det! :) Jag föredrar också svart text på ljus bakgrund vilket jag hade tidigare också men ramen runt var så ödesmättat mörk och dyster så det kändes som om allt var mörkt.

      • Ha, vad konstigt. Nu när du säger det så inser jag att du ju ändå hade mörk text på vid bakgrund, men det är nog lite så att det var så ödesmättat och mörkt i ramen runt om att det liksom påverkade helhetskänslan. Intressant hur hjärnan fungerar. Väldigt fint har du fått det hur som helst. Känns lite proffsigt, tycker jag ;)

Kommentera

