När skrivaren har många namn

Det var en tuff match med skrivaren när jag skulle skriva ut manuset. Så mycket har jag väl aldrig svurit som då och många fula namn fick den. Jag ville att den skulle hämta papper från det fack där det fick plats mest papper istället för det fack där det bara får plats en betydligt tunnare hög. Hur jag än försökte var den lika korkad och gjorde som den själv ville. Till slut när jag angav något helt annat fungerade det. Nu är två manus utskrivna, redo för avfärd till de två första förlagen.

För att få ett bra emballage runt manusbunten var jag in till Clas Olsson och köpte mappar med gummisnodd. Runt det tänkte jag ha brunt omslagspapper innan jag skickar iväg det. Hur paketerar ni era manus? Om det är en lagom liten hög kanske det går in i ett sånt där fint vadderat kuvert men mitt är för tjockt. Jag har i alla fall inte fäst samman bladen för det har jag förstått inte är så populärt. Nu ska jag bara få till följebrevet till det andra förlaget också …

7 thoughts on “När skrivaren har många namn

  1. Mitt manus är ju inte alls lika tjockt som ditt så utskrivet dubbelsidigt passar det finfint i ett förfrankerat, vadderat kuvert! :) Runt manuset har jag bara ett gummiband, bara funktion – inget fancy! :P

    • Skönt att höra att du också skrivit ut dubbelsidigt. Vissa förlag är noga med detaljerna men Styxx och Kabusa verkar bara nöja sig med att det är utskrivet och inte kommer via mail. Måste se till att skriva kortare manus till nästa gång så de inte tar så mycket plats, ha ha.

  2. Numera skickar jag med e-post. Men första manuset var tjockt som synden och fick stor brun papperspåse. Det funkade fint. Men det finns ju små paketlådor också.

  3. Härlig känsla när man är redo att skicka iväg det. jag brukar också använda paketpapper fast jag postar dem inte utan knatar iväg och lämnar dem personligen. något man kan unna sig om förlagen är i samma stad…
    Kör som du med gummisnodd men utan mapp.

  4. Jag har aldrig skickat in till något förlag som inte tar emot manuset digitalt, så jag har sluppit just det där bekymret. Samt att hitta bra sätt förpacka manuset på :)

Kommentera

