Klar för tusende gången

Så kom jag då till sista sidan. Manuset är klart. Obegripligt. Ska jag inte göra mer med det nu? Är det bara att skriva ut, stoppa i ett kuvert och skicka det till förlaget? Från att ha varit taggad till tusen och redigerat som en galning i två veckor gick luften ur mig. Inte lusten utan luften. Lite apatiskt sådär.
Jahapp.
Och följebrevet, ja det är ju också färdigt. Märklig känsla. Under arbetets gång ville jag inget hellre än att det skulle bli klart så det kunde läsas av andra. Nu vet jag inte om jag vågar visa det för någon. Kaxigheten är som bortblåst men jag försöker ändå brösta upp mig för att jag är skyldig mig själv och manuset det. Nu är det sista chansen, sedan satsar jag på medeltidsromanen om det inte går vägen.

22 thoughts on “Klar för tusende gången

  1. Vad duktig du är! Så himla bra jobbat! Då är vi i samma sits nu då – sista chansen, sen får det satsas på nya manus istället! Kommer du skicka till fler än Styxx nu? Jag håller tummarna för dig!

    • Tack Charlotte! :-) Jag kommer att skicka till Kabusa också. Sedan får det bli några till efter att korrläsaren hunnit igenom manuset och jag rättat till stavfelen. Tyvärr hinns inte det med nu men jag tror inte det ska vara allt för mycket så att det stör läsupplevelsen. Och som du säger, nu är det sista chansen sedan är det andra manus som får prioriteras. Det finns en gräns för hur länge jag satsar på ett manus.

  2. Tufft gjort. Och jag håller tummarna. I synnerhet som jag verkligen vill läsa. Så jag hoppas att sista chansen gör susen.

    • Vi får se om det blir sista chansen. Som alltid dyker nya utvecklingsmöjligheter med manuset upp i huvudet som kan förändra förutsättningarna. Never ending story… :-)

Kommentera

