Tjurrus i manuset

När jag stängde datorn på söndag kväll återstod det bara 89 sidor kvar att gå igenom. Det har gått i rasande fart och jag har utnyttjat varenda liten gnutta av tid jag kunnat ta mig och det är ganska mycket tid. En ganska omfattande scen fick stryka på foten och tvingade mig att backa några kapitel för att flytta om en del information som behövde komma fram till karaktären på annat sätt. Det är inte så bara att stryka men gud så skönt det är att rensa upp och tajta till det.

Det här tjurruset jag genomför för att hinna redigera klart innan maj månads slut har gått över förväntan. Nackdelen är att jag har knappt någon aning om hur mina bloggvänner har det eftersom det inte finns tid till sociala medier. Men flera av er träffar jag på underbara Anneli Stålbergs release av Glashjärta på onsdag i Stockholm. Det är sällan jag får tid att ta mig iväg på bokreleaser av många olika anledningar men nu ska det minsann bli av. Ser så otroligt mycket fram emot det.

9 thoughts on “Tjurrus i manuset

    • Tack snälla!! Det är jag säker på att jag får :) Hade varit roligt att se dig där men jag om någon vet hur bökigt det är med avståenden ;)

      • Ja, hade det inte varit så långt hade jag absolut tackat ja. Tycker också att det hade varit kul att ses :)

Kommentera

