A short report

Meddelar att redigerandet går som smort. Sidantalet sjunker vilket är bra. Nu är det på 115 000 ord mot 119 000 när jag började. En sak som lektören påpekade var att jag skulle rensa bort amerikanska uttryck. Är förvånad över hur mycket jag har gödslat med dem i dialogerna. Därför den ironiska rubriken på inlägget. Nu ryker varenda uttryck som är på engelska. Det är ju så fult. Oläsbart. Fattar inte hur jag tänkte.

Disciplinen har funkat riktigt bra med den här deadlinen. Nu är det bara 142 sidor kvar att gå igenom. Styxx Fantasy kan räkna med mitt manus om ett par veckor.

7 thoughts on “A short report

  1. Oj vad roligt att det går så bra! Sjukt bra jobbat av dig! För mig går det väldigt segt, men det beror ganska mycket på att jag har sovit dåligt/varit sjuk/haft svårt att få till skrivtid (det är i alla fall vad jag väljer att tänka…). Hoppas mycket på min skrivretreat i helgen.

    • Vad tråkigt att det har gått så segt för dig! Krya på dig så du är full av energi till skrivretreaten. Om inte annat så får du energi av den helgen :) Vilken lyx att få åka bort sådär. Det är du verkligen värd <3

Kommentera

