Bara det inte varit för allergin

… så hade söndagen varit perfekt. Förmiddagen ägnades åt manusarbete och eftermiddagen åt trädgårdsarbete. Dessvärre blev jag allt snorigare och snorigare under ogräsrensandet. Jag hann en hel del innan jag gav upp efter två timmar och gick in för att ta desloratadin. Det hjälpte inte så mycket men däremot nässprayen. Dottern däremot som har haft det väldigt tufft med allergin den här tiden har fått ny medicin och det märks ingenting på henne. Är väldigt glad för hennes skull då det tidigare påverkat hennes allmäntillstånd och hindrat lek och andra aktiviteter.

Maken gjorde ett beundransvärt jobb med att rensa upp i garaget. Jag har fått två barncykelstolar sålda och i morgon säljer jag förhoppningsvis cykelkärran. Skönt att bli av med grejer och samtidigt få lite extra pengar.

Redigerandet är slut för helgen och måndagar är för köriga för att jag ska hinna med manuset. I nuvarande scen jag jobbar med skriver jag om dialogen. Den kändes så töntig och amatörmässig. Hoppas få till den lite bättre under veckan och att jag också får tid till det. Veckan som gick var otroligt intensiv men nu hoppas jag att det är lite lugnare igen men framförallt vill jag ha värme. Sol och värme. Skit samma om det blir mycket pollen. Jag avskyr den kyla som våren bjudit på hittills i de här trakterna.

6 thoughts on “Bara det inte varit för allergin

    • Lika så bra med sol om det inte gör någon skillnad på regn. Jag gillar regn ibland men just nu vill jag hellre ha värmen och det kan bara solen ge.

  1. Fy för allergier, men hurra för upprensning i garaget! :) Vi måste också försöka ta tag i våra förråd och rensa ut mer där så vi kan få in annat som nu står i huset och samlar damm.

    • Ingen hitt! Men vad gör man … Det hjälper ju inte att stänga in sig heller. Trots att vi håller fönster och dörrar stängda vaknar jag alltid med grusiga ögon när Björkpollentet är som värst. Inget annat att göra än att stå ut.

Kommentera

