Annan prioritering

Ni undrar säkert var jag har tagit vägen. Det är inte så många blogginlägg här längre som tidigare. Saken är den att jag prioriterar annorlunda. Plus att jag inte hinner. Men det hänger kanske ihop på sätt och vis. Tyvärr hinner jag inte läsa andras bloggar heller i den utsträckning som jag egentligen skulle vilja men livspusslet är svårt att få ihop. Nu har jag prioriterat att vistas med min familj och ägnat trädgården lite omtanke efter en mörk vinter. Men mest har jag prioriterat mitt skrivande. Och det har gett resultat. Under helgen tog jag mig igenom sextio sidor. En fjärdedel är därmed avklarat. Nu ser jag ett litet ljus i tunneln igen att jag kan bli klar innan sommaren. Hoppas ni har haft en lika fin och avkopplande (skriv)helg som jag.

6 thoughts on “Annan prioritering

  1. Inte skrivit utan bara tvättat fönster. Men förstår precis vad du menar, jag har också ägnat mig åt andra prioriteringar ett tag. Förr eller senare får man mer tid igen.

    • Slapp tvätta fönstren i år igen. Maken gjorde det. Men å andra sidan gör jag det stora jobbet i rabatterna och det är bra tillfälle att tänka på manuset. Kom på en viktig detalj som är lätt att missa men nu ska den in :)

  2. Jag vet precis hur det är med tiden. man hinner inte allt. Jag skulle också vilja hinna mer men man måste ju prioritera. Så är det. Och vad härligt att du fick mycket skrivet!

    • En period fastnade jag bara på internet. Nu har jag tom wifi avstängt på datorn för att slippa distraheras av mail och andra notiser. Framfarten i redigeringen gör mig nästan rusigt hög. Då är valet enkelt :-)

    • Med familj, hus och trädgård är man inte precis sysslolös. Jag gillar verkligen kontakterna jag har via bloggarna men från att läsa och kommentera nästan varje dag får det helt enkelt bli ett par gånger i veckan. Att hinna bli färdig med manuset innan sommaren är prio ett.

Kommentera

