Lång lördag

För första gången fick lilltjejen ha en kompis som sov över hos sig. Allt gick bra förutom att de somnade sent och vaknade tidigt. Jag lyckades ändå dra mig till halv åtta men då var de så hungriga att det bara var att kliva upp och göra frukost. Klockan nio hade jag ätit frukost, bytt lakan, städat undan i lilltjejens rum och slängt i en tvättmaskin. Och vips så var alla borta. Maken och stora tjejen var iväg till skogen och lilltjejej följde med kompisen hem. Den tiden fick inte slösas bort så jag satte mig vid datorn och fick hela förmiddagen för mig själv. Nu är första kapitlet äntligen klart. Förhoppningsvis väcker det en medkänsla för karaktären och en nyfikenhet att läsa vidare.

Under eftermiddagen hann jag med lite trädgårdsarbete också och en sväng till planthandeln för att köpa blodmjöl. Rådjuren håller på att äta upp alla våra tulpaner, krokusar och dagliljor. Nu får de söka sig till andra trädgårdar om de inte vill smaka på blod. Pulvriserat blod. Fungerar som avskräckningsmedel till 100% plus att det ger näring till växterna.

PS: Ni kommer väl ihåg att ställa fram klockan en timme på söndag!

6 thoughts on “Lång lördag

  1. Blodmjöl har jag aldrig hört talas om, så tack för tipset :) Vi har förvisso inga jätteproblem med rådjur just där jag bor, men det kan vara bra att veta om de skulle bli problem med dem.

    • Var glad att du slipper rådjuren. De är söta men hör hemma i skogen. Inte i rabatten. Som tur är hann jag rädda några tulpaner så jag kan njuta av några blommor senare i vår.

  2. Tack för tipset, det behövs verkligen här! I och för sig har vi kanske fler rådjur än fina blommor men några växter har vi allt som de gillar att tugga på…. Skönt att du fick skrivtid och kunde utnyttja den! Jag har skrivfri helg efter avslutat projekt. Känns rätt bra men tänker ständigt som vanligt:)

    • Jag fick väldigt mycket gjort den förmiddagen. Efter dina tre veckor kanske det är lite trögt i början men snart är du igång igen ska du se :)

Kommentera

