Skrev om inledningen igen

Alltså, vad jag håller på med denna inledning! Ibland blir jag så infernaliskt trött på mig själv hur jag krånglar till det. Det är inte handlingen som är problemet. Jag gör bara huvudkaraktärens inre så mörkt och mystiskt. Tung av dysterhet. Nog för att tonåren kan kännas dystra men hallå Carola, riktigt så dyster behöver du faktiskt inte göra din karaktär. Bara för att jag fokuserar på en tonårings känsloliv så betyder det inte att den ska snudda vid vansinnets gränsland. Nu skriver jag om inledningen igen för fjärde gången. Gör henne till en vanlig tjej som folk kan känna igen. Jeeeez… Hur svårt kan det vara?

7 thoughts on “Skrev om inledningen igen

  1. Det finns nog en och annan tonåring som kan känna igen sig i vansinne också. Jag gjorde det. Men å andra sidan så vill man ibland läsa om nån som inte är fullständigt galen, för det kanske man har nog av själv.

    • Jag försökte hitta alla möjliga anledningar att inte skriva om det igen men det dök hela tiden upp anledningar som motbevisade det. Ibland är det bara en magkänsla men det var mer än så den här gången. Om du har svårt att veta hur du ska göra så föreslår jag att du ber någon annan läsa inledningen och komma med feedback. Det är det bästa när man själv inte riktigt ser vad felet är,

  2. Fick något ”ryck” och skrev om prologen, igen. Det tar liksom aldrig slut, haha. En av karaktärerna fick för sig att byta kön också i samma veva. Ibland tycks berättelsen leva sitt eget liv.

    Mitt tonårsjag hade känt igen sig på beskrivningen som dyster och snudd på vansinnig (jag skyller på hormonerna här) xD

    • Både karaktärer och berättelsen i sig kan vara rätt bångstyriga ibland. På både gott och ont :) Min tonårskaraktär fick behålla lite av vansinnet. Lite lagom för ja, tonåren var minst sagt kaotiskt :)

Kommentera

