Ny inledning påbörjad

Det tog inte lång stund efter förra inlägget förrän jag började skriva på den nya inledningen i manus 1. Utlåtandet från lektören gjorde mig så otroligt peppad att börja jobba med det att jag utan tvekan gav mig i kast med det. Jag har fått ihop fyra nya sidor och jag tror väldigt starkt på den här ändringen. Kopplingen till slutet blir klockrent. Som Jenny (lektören) skrev;
”Jag tycker den sista meningen exkl. epilogen är så bra, så effektfull. Så rätt.”
Jag kan bara hålla med henne. Epilogen är redan deletad (men finns kvar i en annan sparad version för man vet aldrig) och jag saknar den inte ett dugg.

Efter att jag har läst utlåtandet flera gånger och tryckt in i huvudet allt jag ska ändra så inser jag att det inte är så blodigt arbete. Inte blodigt alls! Jag kommer att vara klar innan sommaren om jag har disciplin. Hoppas bara jag har orken också för jag är ganska sliten på kvällarna efter jobbet. Men jag har hittat ny energi och förhoppningsvis hänger den kvar även i veckorna framöver.

12 thoughts on “Ny inledning påbörjad

    • Vi hade inte en enda solglimt i helgen. Bara blåst och gråa moln. Men idag (måndag) så strålar solen och det känns i hela kroppen att den blir glad och pigg av ljuset. Så det finns hopp :)

  1. Va kul. Kan vara trögt i början men när man väl kommer igång flyter det på. Man får sätta upp lite delmål och belöna sig själv när man gjort det man ska.

    • Jag tror energin växer med solljuset som äntligen kom idag efter en grå helg. Flera bra idéer dyker upp som jag ska försöka hinna få ner på pränt innan helgen.

  2. Härligt att du kommit igång igen! :) Tror som Sofia att vårljuset antagligen hjälper till en del när det gäller energin. I alla fall kan jag uppleva att det är så.

    • Vi hade en väldigt trist och grå helg här nere i södra Värmland med snålblåst från Vänern. Idag (måndag) skiner äntligen solen och graderna stiger på termometern liksom energin. Helt klart att solen hjälper till att väcka de sömniga cellerna i en vintertrött själ :-)

  3. Gaaah vad spännande!!! Ser fram emot att se resultatet, någon gång i framtiden :) Massor av pepp till den sista omskrivningen nu, sedan håller jag tummarna igen!!!

Kommentera

