Spinner runt i ett ekorrhjul

Livet går på maxfart just nu. Eller nej. Inte bara nu. Hela tiden känns det som. Men den här veckan har varit extrem. Den här onsdagen skulle allt verkligen köra ihop sig. För att vara förutseende hade jag checkat med grannen om de kunde ta med sig min minsting hem från fritids och så långt allt gott och väl. Känns underbart med grannar som kan ställa upp när man inte har föräldrar på nära håll som kan hjälpa till bara ett par timmar. Anledningen till planeringen var att jag idag var oumbärlig på ett möte med en konsult från systemleverantören. Men under morgonen började den större dottern känna av yrsel och må illa. (Här tänkte jag väääldigt många fula ord). Det var omöjligt. Jag kunde bara inte stanna hemma. Maken som också är pressad av jobb och deadlines men som tack och lov inte var på tjänsteresa kunde välja att jobba hemifrån. Självklart går alltid barnen först men ni som har barn vet hur kaotiskt det kan bli på mornarna när inget går som man vill.

Nu har jag en timme kvar innan det är dags att lägga sig för att sova. Får se om jag lyckas hålla ögonen öppna och peta i manuset. En mening kanske jag orkar med. Att kolla bloggar och bara vara har jag inte hunnit med på hela veckan. Får väl ta igen det till helgen. Alltid samma visa. ”Det får jag ta igen i helgen.” Helgerna är alldeles för korta och mitt behov av lugnare tempo alldeles för stort. Tänker hela tiden att det går över om några år när barnen är större. Så har jag tänkt i sju års tid. När blir det skillnad? Usch! Nu blir jag trött på mig själv och mitt gnällande. Jag är väldigt tacksam för hur bra jag har det för det har jag verkligen. Bara jag inte vore så trött.

Kan nämnas att dottern nu mår fint. Ingen magsjuka tack och lov utan bara migrän som gick över efter lite vila.

11 thoughts on “Spinner runt i ett ekorrhjul

  1. Jag håller med. Livet går i 180, även utan barn. Man gör det viktigaste i veckorna och sen tar man igen resten på helgen. Mycket småpyssel, fixa och dona. Inget som syns men som måste göras!

    • Precis! Allt det där fixandet och donandet som kräver sitt utrymme och som inte låter sig vara ogjort. Idag (torsdag) har jag sett till att göra det enkelt för mig. Kunde sluta lite tidigare från jobbet och middagen blir inget mer avancerat än en stekt pyttipanna från frysen ;).

    • Jag har stort behov av att bara få vara i mig själv någon gång varje dag men den tiden har knappt funnits den här veckan. Ska ladda den här helgen inför nästa helg då vi får besök och ska fira en åttaåring.

Kommentera

