Laddar för bokrean

I morgon tänker jag slinka in på bokhandeln innan jag går till jobbet och sondera bland böckerna på bokrean. De öppnar redan kl 07.00 och eftersom det bara är tvärs över torget från där jag jobbar så finns det inget som hindrar mig att kika in. Jag har inga särskilda böcker att spana efter mer än en bok om symboler som är bra i researchsyfte. Det är de där udda fynden jag är ute efter. De som inte går att hitta som e-bok. Fackböcker är den typ av bok jag helst vill ha inbunden och kunna bläddra i på riktigt. Snabbt hoppa 20, 50 sidor eller mer med ett enkelt tumgrepp. Skönlitteratur föredrar jag numera i digitalt format eftersom jag då får mer läst. När boken finns i telefonen utnyttjar jag dötiden genom att läsa och det är en förklaringen till varför jag ökat mitt antal lästa böcker så dramatiskt.

Ska ni på bokrean och har ni någon särskild bok som ni är ute efter?

14 thoughts on “Laddar för bokrean

  1. Ska absolut på bokrean men vet inte riktigt vad jag letar efter. Några bra böcker till barnen, förstås. Kanske någon till mig också men är inte ute efter någon speciell.

  2. Bokhandeln här där jag bor har öppet mellan 12 och 1 inatt, så då funderar jag på att gå dit. det känns lite spännande att handla mitt i natten tycker jag. Ska försöka hitta nån bok om hur man odlar i växthus!

    • Vad spännande med växthusodling! Jag skulle också gärna odla i växthus med det är bara att inse att 1800 kvm tomt är jobb nog :-) Hoppas du hittar det du letar efter.

  3. Jag skulle vilja rekommendera dig att köpa Hans Biedermanns Symbollexikon. Den finns nog inte på rean, men den finns på bokbörsen. Jag har haft mycket stor glädje av den.

    • Kollade upp den på Bokus. Det var gott och väl ett överkomligt pris för den. Hittar jag inget vettigt på bokrean får det bli den. Tack för tipset Robert! :-)

    • Om inte annat hoppas jag att det inte har hunnit bli tillräckligt mycket folk så kön är en timme lång. E-bokrean kommer jag definitivt också att kolla in :)

    • Jag brukar inte heller rusa in på bokrean det första jag gör men förra året missade jag symbolboken och den var slut när jag väl tagit mig dit. Nu har jag den äntligen i min ägo :-)

    • Jo jag fick mig ett exemplar. Jag har boken om Myter och Legender och den kan man också bläddra i och få massor av uppslag till scener och rent av nya manus.

Kommentera

