Dags för en rapport

Det har varit tyst här i några dagar. Inte av någon särskild anledning, bara bortprioriterat. Skrivandet har gått ganska långsamt men jag hoppas att det ska hända lite mer de kommande dagarna nu när jag är barnledig. Idag körde vi nämligen barnen till mormor och morfar eftersom det är sportlov i den här delen av landet. Jag och maken jobbar som vanligt eftersom vi vill spara på semesterdagarna till en resa vi gör i höst. Det känns lite konstigt att inte ha barnen i huset. Tyst och tomt och inga bråk att medla i. I morgon måndag blir det en enkel och snabblagad middag så jag får mycket skrivtid. Tisdag ska jag och maken passa på att äta middag ute. Evigheters evigheter sedan sist. Snart är det också dags för lektören att ta sig an mitt manus. Ska bli väldigt spännande att se vad hon har för förslag på ändringar. Förhoppningsvis inget som kräver ändringar som tar ytterligare ett år av redigering. Troligtvis inte. Att byta berättarperspektiv gör man bara en gång.

13 thoughts on “Dags för en rapport

    • Det blir Jenny igen. Hon gjorde ett så fantastsikt bra jobb förra gången så hon får förtroendet att läsa manuset igen med alla omarbetningar hon föreslog. Ska bli jättespännande att se vad hon tycker om resultatet :-)

  1. Vad härligt med barnfri skrivtid! Jag tycker att det är det enda som verkligen ger riktig koncentration i skrivandet. Spännande med lektören! Håller tummarna för att hon gillar manuset och att det bara är lite finlir som saknas :)

    • När barnen är hemma är det alltid någon som ska fråga mig något och jag kan tappa koncentrationen bara av att höra steg utanför dörren. Nu är det riskfritt :) Jag hoppas också att det bara är finlir för jag vill verkligen få iväg det till förlagen så snart som möjligt. Agenten tyckte ju att texten var okej så det löser sig nog :-)

  2. Skönt med lite skrivtid! Jag blir ensam med tjejerna nästan hela veckan och räknar med att få skrivtid av det. Mer än vanligt iaf. Vad spännande det ska bli att få höra vad Jenny säger den här andra gången! Nej. man byter bara berättarperspektiv en gång. Jag är just nu i valet och kvalet. Byta eller behålla…Vi får se.

    När ska du skicka in det?

    • Berättarperspektiv kan verkligen vara knepigt att välja. Mitt manus ligger redan hos lektören eftersom jag inte redigerar på det. Hon meddelar mig när hon kör igång :) Wiiihihihiiii

  3. Låter väldigt trevligt även om det blir konstigt tyst när man skickar iväg barnen. Ibland överväldigas man av all tid man plötsligt har, som sen rinner iväg. Så, låt det inte ske utan jag hoppas du hinner skriva mängder och får djupdyka i text!

Kommentera

