Världen snurrar vidare

Det är inte klokt vad det är irriterande när man inte kan fokusera blicken på något utan att det flyttar sig. Jag har märkt att det känns bättre när jag håller igång och är aktiv. Bara jag inte vrider huvudet häftigt åt ett annat håll så går det bra. Det är som en billig fylla men tanken och talet är som vanligt. Jag har ändå lyckats redigera ett par sidor idag så jag är nöjd. Det har varit mycket dialoger och mycket omskrivningar. Eftersom det är första utkastet jag redigerar så är jag inte allt för hård i min kritik men faktiskt så är de gamla dialogerna urkass. Skrattretande rent av. Men så stannar jag heller inte upp och strävar efter perfektion när jag skriver utkastet. Det är berättelsen jag behöver få ner. Kärnan. Så det är den jag putsar till och jag kommer att behöva putsa den igen. Och igen … Ja, ni vet. Men det är ett riktigt bra skal jag har och det ska jag ta vara på.

11 thoughts on “Världen snurrar vidare

  1. Inte så kul att må så, hoppas det går över, även om en billig fylla aldrig bör föraktas ;)
    Helt rätt! Huvudsaken man får ner råmanuset, allt det andra kan vänta tills redigeringen :)

    • He he, jag föraktar alla former av fylla när det gäller mig :). Avskyr när jag inte har kontroll över min kropp. Nu har jag åtminstone kontroll över mitt tal och mina tankar så det är en liten tröst :-). Och jag får ingen baksmälla :D

  2. Det är nog bara viruset som hittat en plats att spöka på. Men hoppas det går över snart. Skämt ändå att du kan fixa saker och ting och att tal och tanke och skrivande funkar. Peppar!!!!!! (inte kryddan…)

  3. Om det inte slutar snurra så kolla om du fått kristallsjuka (låter urflummigt, men det heter faktiskt så.) Det kan vara nåt i örats balansorgan som hamnat fel och det kan tydligen fixas om en läkare ”vickar till” huvudet så det hamnar rätt igen. Krya på dig!

    • Jodå, jag känner till kristallsjuka. Det är ganska säkert en släng av det och såhär på onsdag kväll är yrseln nästan helt borta. Skööööönt :)

  4. Alltså yr och ändå redigerar du? Jag skulle betrakta det som min rättighet att vila om jag var yr. Eller skulle jag? Plötsligt inser jag att jag kanske ändå skulle klämma in nåt jobb mitt i yrseln. Okej. Jobba på bara…

  5. Hoppas du blir bättre. Ja, det är helt galet vad man kan tycka om sina gamla texter. Har jag verkligen skrivit detta? Har jag tänkt några gånger. Finns hur mycket om helst att ändra på.

    • Nu har det rättat till sig och jag törs t o m köra bil. Utkast och även text efter första (och andra och tredje…) redigeringsvändan är bara att räkna med att det är ofärdigt. Men det är kul att skratta åt rappakaljan :)

Kommentera

