Våndas och drömmer om solen

Fortfarande tyst från agenten. Jag tror jag blir hispig snart. När det ringde ett 08-nummer i min mobil idag hoppade hjärtat över några slag och svetten bröt ut. Och så var det bara någon från Linas matkasse. Suck! (Fast jag sa fulare saker efter att jag hade lagt på.)

För att distrahera mig (när jobbet inte gör det) så kollar jag resor till Thailand. Jag har aldrig varit där men nu ser det ut som om hela familjen ska dit till hösten. Vi har inte bokat något än men förhoppningsvis gör vi det ikväll. Efter det ska jag försöka återgå till mitt skrivande på novellen. Det är inte mycket kvar nu innan första utkastet är klart. Sedan får den vila och jag ger mig i kast med manus 2 på LOA igen. Helst skulle jag vilja isolera mig för att planera fram slutscenerna i detalj så det bara är att sätta igång och skriva färdigt det. Kanske jag hoppar på sista delen i trilogin och gör ett utkast på den också efter det. Måste verkligen ta mig i kragen även om den här väntan på besked är ruggigt förlamande.

19 thoughts on “Våndas och drömmer om solen

  1. Sol, åh, jag längtar till sol och sommar. Tur att jag ska få återse solen till påsk, men det är himla långt till påsk. Och all sorts väntan gör en galen.

  2. Finns det nåt värre! Att inte veta är värre än att få ett nej, för då kan man åtminstone gå vidare. Nu sitter man bara där och – väntar….
    Högst frustrerande.
    Fast vad gäller sol, vår och värme så vet vi åtminstone att det kommer, även om det dröjer ett tag till. Längtar? JAAAAAA!

    • Ja eller hur! Ovisshet är verkligen förlamande, det går ju inte ta några beslut om någonting. Mer än att det bara är att fortsätta skriva. Vi hade soligt här idag men det var inte på långa vägar tillräckligt. Det ska vara hett också :-)

      • Så är det.
        Mitt på dan här så blev det bara mörkare och mörkare. Sen vräkte snön ner. Men inte särskilt länge, och snön blev heller inte liggande länge.
        När jag gick hem sen så hade det blivit kallare. Så där lite isigt i luften. Å andra sidan var det ljusare och till och med lite blå strimmor i molntäcket.

Kommentera

