Bloggtrött

Helgen blev inte alls så produktiv som jag hade hoppats. Visst, okej, jag skrev drygt 1000 ord idag (söndag) men skrivraseriet som jag hade tidigare i veckan kom av sig av någon anledning. Inget jag grämer mig över på något sätt. Jag valde att göra andra saker bara, som att slappa med familjen, leta resa och drömma mig bort i fjärran länder. Och så städade jag bort julen. Till veckan börjar allvaret med jobb och logistiken med barnens aktiviteter. Och den nerviga väntan på svar från litteraturagenten.

Som några av er märkt har jag inte skrivit något här på några dagar men jag är bloggtrött. Vet inte vad jag ska skriva om nu när novellskrivandet dalade till normalskrivnivå. Och så längtar jag efter att redigera på trilogins andra del igen. Men värst är nog väntan på svar vilket gör mig en aning handlingsförlamad. Kanske bra att jobbet drar igång och ruskar om mig på måndag?

19 thoughts on “Bloggtrött

  1. Denna väntan – det är ingen av oss som mår bra av den! :) När borde du få besked? Är agenter bättre på att hålla upsatta svarsmål än förlag? :) Jag håller iaf tummarna superhårt för ditt manus!

    • I ett mail lovade de svar efter 12 veckor och om jag jnte räknar in julledighet så hade det gått 12 veckor 7 januari. Om de är bättre på att svara i tid än förlag vet jag inte, det märks snart :). Tack snälla för tumhållningen <3

  2. Jag tror man behöver någon eller några dagar ibland då man gör nåt helt annat. På samma sätt som man behöver lördag-söndag efter en arbetsvecka.

    • När jag väntade svar från förlagen för snart två år sedan var det inte i närheten lika jobbigt. Då var jag så bombsäker på att bli refuserad så det var mest en formalitet att få det bekräftat när refuseringen kom. En av dem ett och ett halvt år senare. Nu är det ett annat med ett manus som genomgått en extreme makeover efter lektörsutlåtandet. Det har verkligen potential i mina ögon sett :). Tack för pepp Eva-Lisa <3

  3. Förstår vad du menar med bloggtrötthet. Man får ju det ibland. Själv har jag än så länge vägrat ge efter de gånger det drabbat mig. Lite som med skrivandet i övrigt, att jag liksom bloggar mig igenom tröttheten också. Vet inte alltid om det är så klokt.

    • Det har slagit mig att jag kan skriva någon meningslös bloggrad men hellre låter jag det vara. Skönt att slippa de sociala nätverken ibland och bara vara :-)

    • Ska jag vara petig så har de inte hållit tiden men jag är inte petig och hoppas att de är i full färd med att läsa det just nu :-) Men det skulle iofs vara bra att få veta bara det. Tack också för dina tummar <3

  4. Tack Anna för pepp <3 Jag skulle kunna göra ett blogginlägg på din fråga, för det kan bli lite långt att förklara här. Vad bra, då har jag ett uppslag för ett blogginlägg :-) Tack för det! :-)

  5. Visst får man idétorka ibland. Det är som en förkylning…om några dagar blir den bättre och snart är den väck. Passa på att göra andra saker och hitta inspiration till skrivandet, så kommer både lusten och svaren från förlagen snart. Jag är i samma sits så jag håller alla tummar som kan uppbringas!

Kommentera

