När ska jag hinna skriva?

Den här veckan har det varit fullt upp. Både roliga och vardagligt tråkiga men måste-göras-saker. Jag har inte ens öppnat manuset i datorn. Ibland får det vara så. Jag orkar inte reta upp mig på bristen av skrivtid. Hoppas istället att jag får ta igen det i helgen. Finns risk för att jag inte får någon tid då heller men en timme ska jag väl få till på något sätt. Knappt ens andra bloggar har jag tid att läsa. Samtidigt sliter jag med att få klart en recension och så har jag noveller och böcker att läsa som jag också vill recensera men vet inte när jag ska hinna klämma in det i mitt så tajta schema. Det blir när det blir. Jag gör så gott jag kan och det får vara gott nog.

8 thoughts on “När ska jag hinna skriva?

  1. Visst är det så att klockan går för fort ibland. Mörkret gör oss trötta och vi ska hinna med allt. Jag tycker det är ok att inte hinna skriva alla veckans dagar. Det blir nog skrivande 5 av 7 tror jag. Men när man väl börjar skriva är man desto mer laddad. Skriver man inte på heltid så har man ju ett privatliv också som måste funka, viktigt att komma ihåg.

    • Visst är det så, att ibland är det privatlivet som måste prioriteras. Nu är det mina barn som har behövt mig och de går givetvis i första hand utan tvekan. Mörkret gör också sitt. Viktigt då att inte slå på sig själv när man trots allt gör sitt bästa :-)

  2. Man kan inte göra mer än så gott man kan och just nu har jag samma problem. Det känns som om jag skulle behöva lägga till tre timmar till på varje dygn för att hinna allt.

  3. Så gott man kan är absolut gott nog! Ibland bara är det så att livet kommer före skrivandet och så måste det ju vara. Du tar igen det sedan, det är inget fel på din disciplin eller ditt engagemang och driv!

  4. Och precis så frustrerande jobbigt är det ibland. Jag längtar också efter skrivtid. Men ibland har man annat på gång. Och hinner inte med nånting.

Kommentera

