Trivs i mitt lilla krypin

Att städa upp och göra om mitt skräpiga syrum var det bästa jag har gjort på mycket länge. Det är perfekt att dra sig tillbaka till, stänga dörren om sig och skriva på Legenden om Amaunet. Ja där fick ni titeln också på trilogin. Så lycklig är jag att jag bjuder på det. Dagen började bra också. Med sång och presenter. Födelsedagar är inget jag bryr mig särskilt mycket om för egen del men den här födelsedagen går i skrivandets tecken. Av mina föräldrar fick jag pengar och för dem åkte jag till Ikea och köpte mig en bekväm kontorsstol istället för den tråkiga pinnstolen ni ser på bilden i föregående inlägg. Av familjen fick jag ett blåtands-tangentbord till min MacBook och en trackpad. Trackpad är istället för en mus som du styr pekaren på skärmen med. Det är så skönt för nacke och armar att få skärmen på avstånd men ändå kunna skriva med armarna i en avslappnad vinkel. Nu hoppas jag nackstelheten kommer att försvinna och värken i överarmarna.

Idag har det regnat och det är så mysigt att lyssna på det smattrande ljudet mot fönsterblecket utanför mitt lilla skrivkrypin. Några rader på andra delen av LOA som jag förkortar trilogin med har jag också fått ner. Ungefär 500 ord. Nästan så jag kan vara med i NaNoWriMo. Jag använder i princip inget av det jag skrivit i utkastet utan skriver helt nytt även om jag håller mig till handlingen. Berättarperspektivet är ändå fel (första när det ska vara tredje) och detaljer kring årstiden är fel. Jag skriver magisk realism och då använder jag mig mycket av vår verklighet. Bland annat så måste jag passa in handlingen efter en modevecka som sker i Stockholm i november. (Jag vet att det är en modevecka i augusti men det är en i november också.) Och så ska jag få till skolstarten på Stockholms universitet som är i augusti för en bikaraktär.

Låter kanske som fantasy med chic lit-inslag med tanke på modeveckan men i så fall är det en väldigt blodig chic lit kan jag lova. Med demoniska inslag. Hm. En ny genre? Demonisk chic lit. Nej jag tror vi håller oss till magisk realism trots allt. Bäst att inte förvirra någon.

10 thoughts on “Trivs i mitt lilla krypin

    • Tack! Jag hade en perfekt dag med skrivande och firande inklusive besök på en italiensk restaurang. :-) Subgenrer är riktigt kul att komma på. :D

Kommentera

