Blivande skrivlya?

Under en lång tid har jag funderat på att göra om delar av vårt gästrum till skrivrum. Det jag har grubblat på är om det trådlösa internet når dit ordentligt. Men så fick jag en snilleblixt. När vi köpte huset hade jag ett krav att jag skulle ha ett eget syrum där jag slapp plocka bort symaskinen efter varje gång. Och det fick jag. Den står där min stackars symaskin och har blivit övergiven i sitt lilla rum. Belamrad med saker och brädad av min MacBook. Nu är det dags att ställa undan den. Och städa. Vad tror ni? Jag har lite att göra idag.

IMG_2076.JPG

Tillägg: Resultatet en och en halv timme senare:

2014-10-31 11.25.11

15 thoughts on “Blivande skrivlya?

    • Vi har alltid pratat på att vi ska göra i ordning en del av vårt gästrum men ibland är lösningen enklare än vad man tror. Nu ska jag unna mig en ordentlig kontorsstol för att minimera nackvärk och trötta armar.

  1. Åh, jag läcker liten lya. Jag har alltid drömt om en egen skrivlya. Inser nu att jag har två ”tomma” rum som jag kan använda. Dvs de är överfyllda med grejer men rummen används inte till något. Tack för inspiration!

  2. Den blev ju helt perfekt! :) Jag längtar redan tills min skrivarlya är färdig, men förhoppningsvis ska det inte ta sååå lång tid till nu. Fram tills dess får jag avundas dig :)

    • När jag läste om din blivande skrivarlya blev jag lite sotis och tänkte så det knakade. Istället för att köpa dyra nya möbler för att få ett skrivbord att passa in så kom jag på denna superenkla lösning. Det enda jag har kostat på mig är en ny kontorsstol. Nåja, av presentpengar från mina föräldrar om jag ska vara ärlig. :-) Från tanke till handling tog det mindre än 24 timmar. Jag är hur nöjd som helst. Du kommer också att få det fint när det väl är klart. Det är lite speciellt att ha en särskild plats för sitt skrivande. Lite mer seriöst på något sätt. :-)

      • Det blev riktigt snyggt och kul att jag kunde inspirera lite. Synd att min skrivarlya tar lite längre tid, men jag tror den kan bli bra också :)
        Ja, visst är det speciellt att ha en fin plats att skriva på :) Då känner man sig som en ”riktig” författare :)

    • Åh, vad kul! Då har du något att se fram emot. :-) Det är stor skillnad att ha en ordentlig plats för bara skrivande istället för att sitta lite var stans. Vi får hoppas att tiden går fort så du får inreda din egen lilla skrivlya. :-)

    • Jag är själv förvånad att det gick så snabbt att röja upp men ytan var också väldigt begränsad. Mycket kunde slängas, annars var det mest tyg, garn och sysaker som kunde stoppas i lådor och ställas undan i hyllorna intill. Och belöningen med en ren skrivhörna var starkt motiverande. :-)

  3. Ping: Summering av skrivaråret 2014 | Carola Strömstedts blogg

Kommentera

