Vad skrev jag egentligen i följebrevet?

Nu har det gått en vecka sedan jag skickade iväg manuset och nästan paniskt undrar jag – Vad fan skrev jag i det där följebrevet egentligen? Borde jag ha förtydligat handlingen bättre? Förmodlingen. Hur tolkar de varför jag skickat till just dem och inte någon annan? Att jag är en uppblåst viktigpetter som tror jag vill vara något och ser mig förmer än någon annan? Hjäääääälp, det här går åt pipsvängen skriker en inre röst i mig allt mer för varje dag som går. ”Hur kunde du skriva en så intetsägande beskrivning av manuset och dig själv?” Ändå gick jag igenom det tusen mijarder gånger. Det var nog bra att jag köpte de där tabletterna igår som är bra för naglar och hår. Det kan behöva hjälp på traven för att växa ut igen.

4 thoughts on “Vad skrev jag egentligen i följebrevet?

  1. Följebrev kan man skriva om lika många gånger som själva boken. Dom har nog sån rutin att dom ändå fattar att boken är bra. Hoppas jag i alla fall, jag skickade också in förra veckan. Nu får vi hålla tummarna!

    • Jag hoppas verkligen att jag inte sabbat allt genom följebrevet. Antagligen är det bara nerverna som spökar. :-) Åh, vad spännande att du också har ett manus ute! Då håller vi tummarna hårt hårt hårt! :-)

Kommentera

