Snart flyger det ut ur boet

Nu har jag fått fin fin feedback på baksidestexten och efter en liten justering så ska jag börja på det personliga brevet. Men det blir först ikväll efter jobb, mat och läxläsning. Sedan. Då blir det till att kaxa upp sig lagom mycket och tota ihop något som väcker intresse för mig och det jag skrivit. Helst kort och sakligt. Hmm. Minst sagt en utmaning för någon som har en förmåga att breda ut sina ord. Försöker hitta inspiration på Writers Digests hemsida men det bästa sättet är egentligen att bara skriva. Spit it out. Just do it. Max en A4. Helst inte ens det. Ugh!

11 thoughts on “Snart flyger det ut ur boet

  1. En alldeles egen liten fascinerande genre det där följebrevet. Det skulle vara spännande att få ta del av alla möjliga olika sorts följebrev, att om nån kunde skriva den boken också. För hur presenterar man sig själv, säljer in sig och samtidigt vet man att visst de läser det här och tänker nåt och sen ska de också gilla manuset. Heja! Lycka till! Lyckospark!

    • Precis vad jag också har önskat mig. En bok om hur följebrev kan se ut och om pitching och baksidestexter. Tack goa Mia för alla lyckönskningar!! Kram

  2. Vi svenskar är ju lagom så det ska väl vara lite lagom info, lite lagom skryt och lite lagom lockande. Skriv ner något, läs det dagen efter, gör om, gör det bättre och kolla om det är lagom mycket lagom…

Kommentera

