Utvecklar mig framåt

Den senaste svackan jag hade i redigeringsarbetet var en riktig pärs men det gör det extra roligt att skriva nu när det går bra. Nyanserna gör det lite spännande. Utmanande. Nu ligger svackan bakom mig och jag ser framåt. Väldigt mycket framåt. Det är knappt jag kan bärga mig tills jag får skicka in manuset till förlagen igen. Är väldigt nöjd med både språk, gestaltning och handling. Har även fått positiv feedback på den biten.

Just nu är jag i början av andra halvan på manuset med redigeringen och utökar det med lite djupare dramakurva än tidigare. Skapat lite fler trådar som jag ska försöka fästa i manus-tygstycket redan ganska snart. Några antagonister dyker oväntat upp och stökar till det och de ska få lite mer kött på benen om vilka de egentligen är. Antagonister som puttar huvudkaraktären över den där gränsen så hon måste ta tag i sig själv och inte längre kan gömma sig så som hon vill. Jag ser verkligen fram emot att fylla ut det här kapitlet innan upptakten till den slutliga uppgörelsen där allt ställs på sin spets.

4 thoughts on “Utvecklar mig framåt

Kommentera

