September är alltid hektisk

Föräldramöten, utvecklingssamtal, tandläkarbesök, blanketter, skolaktiviteter, fritidsaktiviteter, födelsedagar … Tusen grejer att ha koll på när skolorna drar igång. Jag hinner inte ens med min egen blogg och ännu mindre andras bloggar. Men då vet ni vad jag håller på med. Det roliga mitt i allt kaos är att jag har kommit igång med redigeringen igen. Efter underbara pepp-inlägg från några bloggläsare – tack alla ni – tog jag mig i kragen och satte igång med redigerandet igen. Oj vad kul det var. Jag har släppt lite på perfektionistens krav och gör inte så stor sak av allt och det gör det hela mycket roligare. Dags att ta fram grundmåttot jag hade när jag började skriva på de första raderna.

Free your mind.

Jag börjar se slutet och att manuset är så genomarbetat det kan bli för att skickas ut till förlagen igen. Det är en otroligt skön känsla att tvivlet har släpp, att jag tog mig ur det där träsket som nästan höll på att kväva mig. Nu är det lyckliga gatan och kvällen ska ägnas åt mer redigering efter middagen bestående av hälleflundra, skirat smör och vitvinsås. Skönt med fredag, eller hur?

8 thoughts on “September är alltid hektisk

  1. Haha, jag tänkte exakt samma tanke idag, tusen lappar ligger hemma med föräldramöten, stängningstider för fritids, det är idrott och utflyktsdagar och fotbollsträningar och miljoner olika grejer att minnas! Vill ha en extra hjärna för allt sånt där så det inte inkräktar på skrivar-hjärnan :)
    Skönt att du kommit igång igen, härlig känsla att du närmar dig färdigredigerat manus!

    • Skrivarbubblan får sig sina törnar den här månaden men det är bara att bita ihop. Snart rullar det på och höstmörkret blir som bomull för skrivbubblan.

  2. Jag borde ta reda på när föräldramötena äger rum, men pust vad just det känns som för mycket så här i hektiska hösten.
    Hurra för att redigeringslusten är tillbaka! Kör på bara.

    • Härligt att du har kommit igång med manus 2 Nina! Jag är så otåligt att jag vill skicka ut manuset omgående till förlagen för att det känns så toppenbra igen. Ska givetvis redigera klart först men hurra för att det går bra för oss båda! :-)

  3. Vad skönt att skrivlusten är tillbaka på topp! Vilken underbar känsla att tro så mycket på sin text, jag längtar verkligen tills jag också är där. Men det lär väl dröja ett tag. Under tiden gläds jag åt andras framgångar.

    Och hälleflundra, det är ju så sjuuuukt gott!

    /Linda

    • Det har varit tvära kast den senaste tiden men nu hoppas jag självförtroendet håller sig stabilt ett tag. Skickar dig massor av pepp att du också ska känna så snart. Pepp pepp!!
      Psst. Hälleflundran var jättegod.

Kommentera

