Klubbad av feber

Första dagen i Motala smög sig förkylningen på och lätta febersvettningar sköljde över mig de två följande dagarna under konferensen. På torsdagkvällen när jag kom hem och kunde slappna av var det bara att inse att jag fick stanna hemma från jobbet under fredagen. Jag är fortfarande hängig men jag orkar ändå ägna mig lite åt manuset idag. Bättrar på språket och försöker få till det så att det är huvudkaraktären som drar handlingen framåt och inte tvärtom. Några surdegar har jag fixat till också. 

På Writer Digest´s hemsida hittade jag en bra artikel om hur man kartlägger hjältens äventyr i manuset. Det stämde skrämmande bra överens med tråden i mitt manus och det känns roligare att jobba med det igen efter en tid av tvivel. Även den som inte skriver fantastik kan ha nytta att WD´s artikel eftersom den kan tolkas oberoende av genre. 

2 thoughts on “Klubbad av feber

Kommentera

