Recension – Parasitus

Parasitus

Jag har förhandsläst Parasitus av Christian Johansson som ges ut av Epok förlag den 8 september. Sista tiden har jag haft turen att läsa flera riktigt bra böcker och den här sällar sig verkligen till den skaran.

Jack och Sara flyttar från Stockholm till en lite ort i Norrland för att ge sina barn en tryggare uppväxt. Platsen de kommit till är allt annat än trygg. Något ondskefullt som släpptes lös för över 150 år sedan är tillbaka och ruvar i mörkret. Hungrig och listig.

Om du vill ha något att läsa som ruskar om dig, får hjärtat att slå tyngre och hårdare och fötterna att ta spjärn mot golvet så ska du ställa dig i kö för den här boken. Men jag vill varna för mardrömmar för den känslige så läs den inte strax innan du somnar. Det fick jag. Men så är jag som jag är med mardrömmar, de ger alltid nytt material till att skriva. I Parasitus är ondskan ständigt närvarande. Du vet inte vad det är. Du vet inte vart det befinner sig. Bara att det är där strax utanför ditt synfält, redo att slita dig i stycken. Och skulle du få för dig att se dig över axeln så låt bli. Du vill inte veta.

Ärligt talat … Sverige har fått sin egen skräckmästare.

Du kan läsa mer om boken på Epok förlag.

 

3 thoughts on “Recension – Parasitus

  1. Ping: Vad andra säger om Parasitus | Christian Johansson

  2. Ping: Recension – Skönheten |

Kommentera

