Ett gäckande kapitel

Gudars skymning vad det där kapitlet väcker dåliga sidor hos mig. Nu har jag läst ut en bok jag började på häromdagen och tänkte att jag måste försöka komma igång med redigeringen igen, men kapitel 12 känns så himla motigt att ta sig igenom. Särskilt efter boken jag läst. Vindens namn del 2 av Patrick Rothfuss. Med det språket han har så är allt jag skriver patetiskt. Nu måste jag rycka upp mig och få fart på skrivhjärnan igen. Enda sättet att komma upp ur diket är att helt enkelt bara tvinga sig igenom kapitlet. Nu kavlar jag upp ärmarna och sätter på musik så jag kommer i stämning. I värsta fall får jag väl sätta på mig mitt diadem med djävulshorn för att spela hård. Så. Nu ger jag mig själv en spark i arslet så jag kommer upp ur diket och gör lite nytta. Att gnälla hjälper inte.

8 thoughts on “Ett gäckande kapitel

    • Min spark hjälpte mig igenom kapitlet. Hurra! Skickar vidare en spark till dig. Du får visualisera hornen i pannan och visa musklerna så skrämmer du tvivlet på flykten :-). Heja heja!

      • Verkar funka :-) Har tagit tag i kommentarerna – och flera av dem visade sig faktiskt vara beröm :-) Nu är det bara de krångligaste kvar, men det ska väl gå det med. Tack!

    • Åh, då har du bra böcker framför dig :). Och jag är extremt lättad över att ha tagit mig igenom det där kapitlet. Det är väl inte helt fel, bara lite bubbligt kanske, he he. Helt utan det klarar jag mig nog inte :-).

Kommentera

