Sitter i dikeskanten och läser

Rubriken är en liten metafor för vad som händer med mitt manus just nu. Redigeringen har tuffat på med ganska hög fart tills för bara någon dag sedan då det blev tvärstopp. Flowet spårade ur. Anledningen var ett kapitels vara eller icke vara. Tillför det något eller är det bara tomt prat? Frustrationen och osäkerheten blev så stor att jag bestämde mig för att släppa allt och bara ägna mig åt att läsa. Men den där oron gnagde så jag slängde iväg ett mail till testläsare två och bad denne titta på min fråga om kapitlet. Han hade inte kommit dit än men för övrigt fick mailet mig att le brett och länge. Kanske gör jag en höna av en fjäder? Och det sägs ju att man är sin egen största kritiker. Tillsvidare läser jag.

Sedan är det en del förberedelser för dottern som fyller tio år på onsdag nästa vecka. Idag kom mina föräldrar och min syster med son för att fira henne. Nästa helg ska jag och dottern som fyller år gå på rockkonsert. Huvudbandet är Sabaton men supportbandet Amaranthe är dem vi går dit för att lyssna på. Ett band jag lyssnar väldigt mycket på under mina skrivsessioner.

Konserten är en present till henne och bandet är kända för sina spektakulära uppträdanden med eld. Hoppas det blir en minnesvärd upplevelse för henne. Helgen därefter är det dags att fira hennes kusin som fyller år och så ska det vara kalas för dottern och allt som följer med det. På tisdag börjar allvaret igen då semestern är slut. Hösten kommer att vara fullspäckad med utveckling av verksamhetssystemet jag är ansvarig för och har jag otur så måste jag påbörja en upphandling av ett nytt system för att avtalen går ut. Ibland är reglerna inte helt optimala. Kanske vi kan hitta en lösning som inte innebär ett allt för stort projekt. Inte helt enkelt att implementera ett nytt system med 600 användare kan jag säga. Been there – done that.

2 thoughts on “Sitter i dikeskanten och läser

  1. Hoppas du får svar från testläsaren snart.
    Men, on a sidenote: Hur många gånger per år fyller dina barn år egentligen? :D tycker det känns som om det är födelsedagskalas hela tiden, haha. Ok att de är två, men minst två födelsedagar per år verkar de iaf hinna med. ;)

    • Kanske jag får svar till veckan, det beror på. Och födelsedagarna duggar tätt när åren går fort. Av någon anledning tydliggör barn att åren bara rusar iväg. Snart går jag väl där med rullatorn och mumlar dialoger högt för mig själv på hemmet :D.

Kommentera

