Recension – Runristaren

Runristaren

Jag är nästan mållös över denna fantastiska novellsamling av Andrea Grave Müller utgiven på Catoblepas förlag. Andrea skriver berättelser om huldror, magiker, drakar och andra mytologiska väsen med ett målande och vackert språk. Jag är där i torpet hos Vann och Gro när det bultar hårt på dörren, jag känner lukten av svavlet och hur gnistorna sticker mig när draken frustar ilsket, jag lider med huldran Kaola när hon får sitt straff för att ha dödat brodern till en magiker och fäller en tår för Yssas möte med Vintergudinnan. Alla tolv berättelser är genomgående känslomässigt fängslande. Lysande! Brilliant helt enkelt! En sagovärld jag bara vill ha mer av. Måtte fler upptäcka denna novellsamling och få njuta lika mycket som jag gjorde av dessa härligt välskrivna noveller.

Var du kan köpa boken hittar du här.

2 thoughts on “Recension – Runristaren

  1. Ping: Runristaren får fin kritik! |

  2. Ping: Recension – Minns mina tankar (novell) | Carola Strömstedts blogg

Kommentera

